Gå til innhold

Diskusjon.nos webserver flyttet

Anbefalte innlegg

For all del, jeg hadde ikke takket nei til 16GiB ram om jeg hadde hatt muligheten til det, men jeg kan nesten ikke forestille meg at man trenger alle disse 16 giggene for å kunne kjøre apache og php. Om dere f.eks virtualiserer på boksene igjen vil det bli noe annet, men men.

Lykke til med nye servere, det er alltid litt spennende i starten, selv om det som regel går greit.

En load på 0,65 var ikke så mye å skryte av nei, ihvertfall ikke om det er åtte-veis bokser. Dere har mye å gå på :)

EDIT:

Er det Fujitsu-Siemens-blade dere har gått for? (og hvorfor det)?

Endret av echo_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det Fujitsu-Siemens-blade dere har gått for? (og hvorfor det)?

Jupp, Primergy BX630.

Edda Media og Fujitsu-Siemens har inngått en avtale for leveranse av IT-utstyr, som gir oss vesentlig gunstigere priser. Vi vurderte en rekke andre leverandører (IBM var vel det andre reelle alternativet), men konklusjonen ble at FSC gav oss mest bang for buck. Jeg var (personlig) litt skeptisk til FSC til å begynne med, men dette har hittil vist seg å være helt ubegrunnet.

Lenke til kommentar

Gratulerer med nytt oppsett. Det virkar vesentleg raskare for min del.

Reknar med det er GNU/Linux som blir køyrd på serverane (ivertfall web). Kva distro og kjerne køyrer dykk?

Kva har databasestørrelsen komt opp i no forresten?

Lenke til kommentar
Reknar med det er GNU/Linux som blir køyrd på serverane (ivertfall web). Kva distro og kjerne køyrer dykk?

8258919[/snapback]

Vi kjører litt forskjellig ubuntu-versjoner på nesten alle maskiner i parken, bortsett fra en server som enda kjører debian. Vi kjører 2.6-kjerner.

Kva har databasestørrelsen komt opp i no forresten?

8258919[/snapback]

Diskusjon.no er på 8.3

Lenke til kommentar
En load på 0,65 var ikke så mye å skryte av nei, ihvertfall ikke om det er åtte-veis bokser. Dere har mye å gå på :)

Og siden det er 8-veissystem så må lasten opp i 8 før boksen jobber for fullt, så er uten tvil nok av kapasitet inntil videre ;)

Lenke til kommentar

Wow! Den lille boksen der? Er det alt som driver forumet?

Tenkte meg noe slikt: 319054_datacenter.jpg

Ble interessert nå! Noen som kan forklare hvordan det hele funker?

Jeg har hørt at man bør kjøre Debian-server fremfor andre distroer fordi Debian oppgradere så sjeldent, stemmer det?

Hvordan gjør dere det når f.eks. kjernen oppgraderes og dere må starte serverene på nytt?

Lenke til kommentar
Wow! Den lille boksen der? Er det alt som driver forumet?

Tenkte meg noe slikt: http://www.sxc.hu/pic/m/s/su/sun_tzu/319054_datacenter.jpg

Ble interessert nå! Noen som kan forklare hvordan det hele funker?

Jeg har hørt at man bør kjøre Debian-server fremfor andre distroer fordi Debian oppgradere så sjeldent, stemmer det?

Hvordan gjør dere det når f.eks. kjernen oppgraderes og dere må starte serverene på nytt?

8267380[/snapback]

Du. Det der er mere enn vi har på jobb å da!

Mye mer!

Vi har planer om å kjøpe oss en blade server og fjerne alt annet xD

Bare SAN og bladeserver :love:

Lenke til kommentar

Vi kjører Ubuntu på alle bokser, og kjører (selvsagt) ikke beta-programvare, når det kommer i APT via Ubuntu vet vi at pakkene som vi bruker er testet grundig og vil mest sannsynlig ikke feile.

Når kjernen oppgraderes restarter vi maskinen, enkelt og greit, det skjer om natten så få vil legge merke til det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...