Gå til innhold

Ny "boks" under bordet, 10k budsjett?

Anbefalte innlegg

Ok, sentralstøvsugeren under bordet trenger utskifting. jeg planlegger å beholde DVD spiller/brenner, lydkort, samt strømforsyning av det jeg har nå siden det er ganske nytt.

Budsjettet er ca 10 laken, så ingenting "bleeding edge":

HK:

ABIT AB9

CPU:

Intel Core Duo E6400

Ram:

Crosair TWINX2X 6400 DDR2 2048MB

HD:

Seagate Barracuda 7200, 500GB

GFX:

Asus GeForce 7950GT 512MB

Kabinett (120mm vifter inkludert):

Lian Li Miditower, Aluminium

Lenge siden jeg fulgte med på hardware fronten, men dette skulle ikke være så ille? Noe som ikke passer sammen? Skal ikke oveklokke noe.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser veldig fint ut! Du skal ikke gå for noe dårligere også kjøpe et billig 8800 kort? Støtte for dx 10 og det er jo det man skal leve på nå...

" det er ikke pcen det, det er en boks, DEN er pcen!"

"de æ en shærm" :!:

Endret av Emilthakid
Lenke til kommentar

Det ser veldig bra ut, men vil i likhet med han i forrige innlegg, anbefale å kjøpe GF 8800 GTS 320MB (eventuelt 640MB versjonen). Hvis det skorter på pengene så kjøp heller litt billigere ram, og eventuelt bytt ut prosessoren med en E4300 som du klokker litt.

Lenke til kommentar

Overklokking gidder jeg ikke lenger. Hadde alle maskinene mine siden begynnelsen på 90-tallet gående 10-15% overklokket, men det ender alltid med at et eller annet går for varmt før eller siden så må man begynne å tweake for å få det stabilt igjen (temperaturforandringer i rommet, legger seg litt støv på et luftinntak osv... så er spetakkelet i gang)

Det var en gang det var artig, men nå gidder jeg ikke det lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...