Gå til innhold

xp1800 nekter og kjøre på 133mhz fsb! hjelp!


venomzorg

Anbefalte innlegg

har fått mitt nye a7v8x m 1 gbit lan kort nå.

starter opp og pc'n går automatisk inn i bios og viser meg en meny der jeg kan velge 1150mhz (100fsb) eller 1533mhz(133fsb) hvis jeg velger 1533 og restarter maskinen så blir skjermen mørk og jeg hører i høytalerene noe om check ure cpu overclocking noe rart!?! noen som kan hjelpe?

får ny cpu tirsdag, funker ikke 133fsb med den så klikker jeg, aldri hatt noe feil med min xp1800 før.

help?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Prøv å kjøre minnet på mindre aggressive innstillinger. (For å utelukke minne-problemer)

 

- Sjekk at FSB/Minne dividere ikke blir føkka fra overgang fra 100->133Mhz FSB. At denne plutselig får et påskudd den ikke tåler. (For å utelukke minne-problemer)

 

- Prøv å starte opp maskina uten så mye disker/kort/kabinett vifter i. (For å utelukke for lite power)

 

- Les manualen igjen.

 

- Flash med nyeste bios.

 

- Sjekk opp FSB/AGP/PCI-dividere at ikke disse blir føkka ved overgang fra 100->133Mhz. Sikkert på at du ikke OVERKLOKKER til 133Mhz istedenfor å sette direkte til 133Mhz.

 

- Sett ned til AGP 2x

 

Dette er bare noen forslag som kan virke. Prøv dem, funker det; Bra, funker det ikke; no harm done.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...