Gå til innhold

hjelp med sene/muskel-skade

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med sene/muskelbetennelse etter trening, og som vet hvilke metoder som fungerer for å bli bedre av dette?

Er i midten av 20-årene og har ikke trent noe særlig etter videregående, annet enn litt fotball sammen med venner (ikke spesielt seriøs og hard trening).

Nå når jeg spiller fotball er det som om sena fra korsryggen til låret skaper seg til (trolig pga at lårmuskelaturen min har blitt kort som et resultat av lite trening?). Har vondt i dette området i flere dager etterpå, så jeg lurer på om noen der ute har erfaring med noe av det samme seneproblemene, og har noen vise ord å komme med?

Setter pris på all konstruktiv informasjon!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det som stølhet, bare mer smertfullt? Hvis du bruker muskelen så blir det bedre? For da er det trolig det jeg kaller muskelsammentrekninger, at når musklene er "kalde" så blir dem trekt sammen og blir såre. Husker når jeg startet og trene, så fikk jeg lignende beskrivelse i korsryggen min. Fikk en mildere versjon nå for ikke lenge siden når jeg tok markløft for første gang på 8 måneder.

En annen mulighet er en type belasningsskade, som forkommer når du belaster lårregionen så forekommer smerte i noen dager. Blir det bedre og bedre hver dag? Får du smerter momentant, eller forekommer dem etter en stund etter økten?

Håper dette kan gi en pekepinn, hvis ikke så får noen andre gi der svar eller at du oppsøker legen din.

Ellers ville jeg tatt det rolig et par uker ihvertfall og se om det blir bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...