chil Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 jeg vet hva som er feilen, men vet ikke åsse jeg fikser det, har bare et normalt lite noname tastatur, det er ikke noe galt med det(testa det på andre Pcr) problemet er at det ikke ligger noen driver inne til tastaruret på Pcn min, ikke spørr meg åssen den har forsvunnet. filene ligger fremdeles i sys32 mappa men når jeg går på kontrllpanelet og Keyboard så ligger det ingen driver inne, åssen legger jeg inn en? kanskje dårlig forklart men hvis noen har noen ide vær så snill å svar :smile: på forhånd takk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Har hørt om noe lignede på Annoyances, men det beskriver ingen løsning. Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Har det aldri funket eller reboota du ellerno, forklar litt bedre. Mvh,Stian PS. Se på signaturen din, det heter IBM og ikke IMB :razz: _________________ Den som skammer seg over å spørre, skammer seg over å lære. H3roic@ #hw.no@undernet [ Denne Melding var redigert av: Sargent Fire på 2002-12-14 16:37 ] Lenke til kommentar
chil Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Jeg har ikke gjort noe spesielt bare rebootet maskinen, det er ikke noen hardware feil siden musa funker på di portene(har testa med en COM port) eneste forandringen er at jeg har fått en ny mus Logitecmx300, at det skulle spille noen rolle kan jeg ikke se for meg. alså jeg nevner deg igjen det ligger ingen Driver inne i egenskaper på tastaturet! har noen pæiling? dette er utrolig frustrerende. Lenke til kommentar
jenat66 Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Hei! Går ut ifra at du sliter litt når du ikke kan bruke tastaturet... men musen virker vel? Høyreklikk 'Min datamaskin' og velg 'egenskaper', deretter velger du 'maskinvare' og 'enhetsbehandling', der finner du tastaturet(håper jeg...) høyreklikk 'tastatur' og velg 'oppdatere driver'. Forsøk å finne driveren automatisk. Hvis ikke tastaturet er vist under 'enhetsbehandling', må du (jeg bruker eng versjon ikke helt sikker på hva det står på en norsk versjon) 'scan for hardware changes/søk etter maskinvare?' under 'action/handling? menyen. Håper dette er til hjelp. John Erik Lenke til kommentar
chil Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 16:45, skrev jenat66:Hei!Går ut ifra at du sliter litt når du ikke kan bruke tastaturet... men musen virker vel?Høyreklikk 'Min datamaskin' og velg 'egenskaper', deretter velger du 'maskinvare' og 'enhetsbehandling', der finner du tastaturet(håper jeg...) høyreklikk 'tastatur' og velg 'oppdatere driver'. Forsøk å finne driveren automatisk. Hvis ikke tastaturet er vist under 'enhetsbehandling', må du (jeg bruker eng versjon ikke helt sikker på hva det står på en norsk versjon) 'scan for hardware changes/søk etter maskinvare?' under 'action/handling? menyen.Håper dette er til hjelp.John Erik har prøvd dette uten å lykkes, når jeg scanner finner jeg ikke noe. :sad: takk for forslaget Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Enig i at det ikke tyder på hardware feil, for BIOS søker etter tastatuer og hvis det ikke finnes så blir du bedt om å tykke F1 eller Del. :smile: Så problemet ligger antagelig i Windows. Hvis ingen har noen god ide så bør du antagelig prøve en reinstall med repair. Lenke til kommentar
chil Skrevet 16. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 18:57, skrev hårek:Enig i at det ikke tyder på hardware feil, for BIOS søker etter tastatuer og hvis det ikke finnes så blir du bedt om å tykke F1 eller Del. :smile:Så problemet ligger antagelig i Windows. Hvis ingen har noen god ide så bør du antagelig prøve en reinstall med repair. Problemet med dette er jo at tastaturet ikke funker i Bios heller, så hvis jeg formaterer pcn er jeg redd jeg ikke får lagt inn noe som helst etter på, tenker jeg skal kjøpe(teste) med et USB tastatur. så liksom merker Windows tastaturet .heh.. eller no. noen har noen bedre ider? jeg hører på alt er desperat!! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Quote: chil skrev (2002-12-16 13:12):Problemet med dette er jo at tastaturet ikke funker i Bios heller, så hvis jeg formaterer pcn er jeg redd jeg ikke får lagt inn noe som helst etter på, tenker jeg skal kjøpe(teste) med et USB tastatur. så liksom merker Windows tastaturet .heh.. eller no. noen har noen bedre ider? jeg hører på alt er desperat!! Hvorfor skulle det ikke funke om du formaterer disken din? Du har plug & play tastature. Min skjerm er no name men den funker fint den. Lenke til kommentar
chil Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 Quote: Den 2002-12-14 16:36, skrev Sargent Fire:Har det aldri funket eller reboota du ellerno,forklar litt bedre.Mvh,StianPS. Se på signaturen din, det heter IBM og ikke IMB :razz:_________________Den som skammer seg over å spørre, skammer seg over å lære.H3roic@ #hw.no@undernet<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Sargent Fire på 2002-12-14 16:37 ]</font> hvordan vet du det :smile:? kanskje jeg har en sånn super duper spesiallagd super duper hardisk som heter IMB så d så :razz: Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Hvilken type kontakt har du på tastatur og mus? Ps2, usb, seriell? Virker musa? Har du prøvd med et annet tastatur? Komer du inn i bios? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå