Vulpes Vulpes Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hei :-) Jeg sitter her og skal til på skrive ferdig et prosjekt som skal leveres i morgen. Ja jeg er sent ute, men bedre sent enn aldri. Temaet er datamaskinens historie. Jeg har skrevet en del om det, men jeg har tenkt til å ha med en liten bit om de første farge pc-ene oxo, men jeg finner jo ikke noe info om det! Jeg lurte på om det er noen her som kan dette med å google eller hadde noe info i bakhode om dette. Hvilken produsent var det som var først ute? IBM? I hvilket år? Takker for svar. (hadde vært fint med linker å se etter :-)) -Perra Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hva mener du med "farge pc"? Her er iallfall en lenke: http://www.blinkenlights.com/pc.shtml Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Farge PC, da tenker jeg de første pc ene sånn vi kjenner dem nå og ikke kort pc ene og andre ting. Am I right? Lenke til kommentar
Vulpes Vulpes Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Hehe. Det jeg mener er de første pc-ene med farge-skjerm. Jeg har en svart/hvit pc hjemme fra 1988, men jeg lurer på når den første pc-en med farger (fargeskjerm) kom ut7ble lansert. -Perra Lenke til kommentar
Vulpes Vulpes Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Hey.. Jeg trenger litt mer info igjen. Jeg trenger denne gangen litt info om viktige personer i dataens utvikling. Slik som Bill Gates osv. Hadde satt pris på om noen kunne vise til noen som var litt tidligere ute. Noen av de viktige personene som har ført til at pc-ene er slik de er i dag. Setter pris på link :-) -Perra Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Setter pris på link :-) -Perra 8267121[/snapback] Den viktigste personen for at datamaskinen er slik den er i dag tror jeg må være Van Neumann. Det var han som definerte arkitektur i datamaskiner, en arkitektur som også brukes i dag. I tillegg introduserte han to-delingsprinsippet i datamaskiner, noe som bidro til at datamaskiner kunne få slik stor utbredelse som den har fått. Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hei :-) Jeg sitter her og skal til på skrive ferdig et prosjekt som skal leveres i morgen. Ja jeg er sent ute, men bedre sent enn aldri. Temaet er datamaskinens historie. Jeg har skrevet en del om det, men jeg har tenkt til å ha med en liten bit om de første farge pc-ene oxo, men jeg finner jo ikke noe info om det! Jeg lurte på om det er noen her som kan dette med å google eller hadde noe info i bakhode om dette. Hvilken produsent var det som var først ute? IBM? I hvilket år? Takker for svar. (hadde vært fint med linker å se etter :-)) -Perra 8249132[/snapback] Folk har elsket sin oxo: [VK]Nexius15-02-2002, 00:30 Ahhh som jegelsker min pc oxo. Den er noe av det vakkreste på denne jord. Men jeg må ha mere ram. 512 er for lite. Jegkjøpte kort til maskina mi på valentines day. Hun er min ONE TRUE LOVE. -------------------------------------------------------------------------------- [VK]Boogieman15-02-2002, 01:24 Jeg er fornøyd med maskina mi jeg... Alt funker, og er bare fryd og gammen... AMD Athlon T-Bird 1400Mhz Abit KG7-RAID 512 MB DDRam 3d Prophet 4500 64MB Muse XL osv... Dehlihg... -------------------------------------------------------------------------------- [VK]Abimelek15-02-2002, 01:38 Åffer solgte du 256MB av rammen din? Tenk så tøft det hadde vært å ha det selv =) 768MB Ram må være tøft =) -------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå