Gå til innhold

Sliter med Nynorsk gramatikk

ekl1tz

Anbefalte innlegg

Som tråden sier sliter jeg litt med NN gramatikken, som sikkert mange andre.. Jeg vet at det skal finnes gode rette program der ute på internet som skal være mye bedre enn word sitt (som foresten er meget dårlig).

Noen som kan linke meg til en slikt program?

Takk :>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde en.. hvordu skreiv på bokmål så når du skreiv "jeg" så oversetta programet til eg.. osv.. sikkelig nice program;) tokk meg litt tid til å finne et sånn program.. husker ikke sida akkuart nå.. men du måtte være medlem for å laste det ned.. og det var bare der man fant det men det fins sikkert mange andre programmer som oversetter og sånt:)

Lenke til kommentar

Da burde du snakke med noen om det, slik at du kan få hjelp (om du ikke har gjort det allerede).

Nynorsk er uansett langt fra det verste å holde styr på. Det fins mange veldig enkle regler som man kan forholde seg til. Skulle man være i tvil, står alt man trenger å vite i ordboken.

Nynorsk er av mange sett på som "mannen med ljåen", noe som igjen bidrar til at man sliter med å lære seg det, fordi man faktisk går inn med en veldig negativ innstilling.

Lenke til kommentar
Får opp denne meldingen når jeg skal oversette på nyno:

post-99953-1175013623_thumb.jpg

8250601[/snapback]

Hehe, det er sikkert fordi windows ikke vil ha noe å gjøre med en nynorsk INI fil :!:

Anyways, nynorsk har for lengs forlatt mine små grå..

Endret av Joney
Lenke til kommentar

Stakkars dere ungdommene som må lære nynorsk, grøsser bare ved tanken. Har vonde minner fra ungdomsskolen og senest i '98 da jeg gikk på et langvarig kurs for generell studiekompetanse.

:yucky: sier jeg bare.

Alt bare på grunn av Ivar Aasen, den helvetes jæveln!

aasen_pano2.jpg

BUUUUURN!

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...