Gå til innhold

"Abonner på pakkedata først" - Tele2

Anbefalte innlegg

Hadde NetCom, skiftet til Tele2.

Alt fungerte bra før jeg skiftet.

Når jeg surfer med default browseren fungerer internett helt fint,

men når jeg prøver å komme inn via Opera Mini

får jeg bare feilmeldingen "Abonner på pakkedata først".

Noen som har en god og rask løsning på problemet? :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde NetCom, skiftet til Tele2.

Alt fungerte bra før jeg skiftet.

Når jeg surfer med default browseren fungerer internett helt fint,

men når jeg prøver å komme inn via Opera Mini

får jeg bare feilmeldingen "Abonner på pakkedata først".

Noen som har en god og rask løsning på problemet?  :w00t:

8248994[/snapback]

Høres ut som om Tele2 har en sperre for nedlasting av pakkedata. Jeg kjenner ikke til de forskjellige Tele2 abb. men du må tydeligvis ha et som tillater surfing. Kontakt kundetjenesten.

Lenke til kommentar

Takk for tipset. :)

Jeg ringte Tele2, men hun jeg snakket med var ukjent med problemet. Hun snakket med en kollega, han foreslo at jeg skulle se om det virket bedre hvis de sendte meg standard-oppsettet på nytt.

Mottok dette, slo av og på mobilen, ingen forandring.

Prøvde å installere Opera Mini på nytt, det gikk greit å laste det ned, men jeg fikk samme feilmeldingen som over ved installasjon.. :cry:

Lenke til kommentar

Last ned Opera Mini 3.0 på operamini.com (om du har en gammel build) og forsøk å starte, den fikser GPRS-innstillinger automatisk. Alternativt kan du prøve å sette opp APN manuelt i instillinger/pakkedata. Med mindre tele2 aktivt sperrer for GPRS da.

Endret av arne2002
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jøss, AKKURAT samme situasjon og problem som meg jo! Skifta til Tele2 for et par uker siden. Førsteinntrykket har ikke vært bra. De deaktiverte det gamle abbonemanget mitt 5 dager før det nye SIM-kortet mitt kom - de skyldte på posten... Og nå dette, jeg bruker Opera Mini daglig til mail-sjekking på jobben. Håpløst.

Noen som har et hint om hva jeg/vi kan gjøre? Har prøvd diverse googlesøk, men...

Lenke til kommentar

JEG har en gladnyhet til deg!
Etter mye søk og leting med en del flaks, løste jeg problemet.

OperaMini sine hjemmesider hjalp meg med problemet, selv om det ikke er logisk (hvorfor gå inn på produsent og ikke leverandør);
http://www.operamini.com/help/connect/

Der går du inn på mobilprodusent og henter internettinstillinger fra dem ved å velge telefon, land, Tele2, osv, enkelt og greit - slik som på Tele2.no. Etterpå går du inn på "foretrukket tilgangspunkt" og velger TELE2WEB. (på min telefon stod det enda de jeg hentet fra Tele2.no.

Litt rart da, at tele2 ikke har fungerende instillinger på sidene deres... Derfor sendte jeg dem en mail for å informere om problemet og løsningen, og at de bør foreta seg en oppdatering. (ikke at det kommer til å skje)

God tirsdag!

Endret av Uderzo
anonymisert
Lenke til kommentar

Jeg får det fremdelies ikke til. På"foretrukket tilgangspunk" har jeg bare alternativet Internet.tele2.no, dette går ikke an å forandre.

Vet heller ikke hvordan jeg skal laste ned alternativet med TELE2WEB,

jeg har 4 alternativer med netcom (min forrige leverandør) og et par alternativer hvor det bare står "mitt tilgangspunkt" + det tele2-valget jeg beskrev.

Har også slått av og på telefonen etter å ha mottatt innstillingene.

Har også gjenoprettet fabrikkinnstillinger og lastet ned på nytt.

Skjønte ikke hva som var forskjellen på opera-linken (http://www.operamini.com/help/connect/)og det som er beskrevet tidligere her.

Etter å ha tastet inn nokia og 6288 får jeg jo bare linken jeg alltid har brukt hos tele2. Jeg har jo hele tiden lastet ned innstillinger fra tele2-siden. :hm:

Lenke til kommentar

Merkelig... Hos meg er det forskjell på dem. Sikker på du trykte rett plass? Linken hos opera går til leverandørens hjemmeside, og leverandøren sender deg egne instillinger fra dems egne hjemmesider som dem har fått fra Tele2, MEN som er anderledes satt opp (tele2web) Mens på tele2.no får du instillingene fra tele2 sine egne sider.

Stemmer enda ikke?

Lenke til kommentar

Se der ja, jeg syntes det var litt rart først. Håper virkelig Tele2 klarer å ordne opp i dette, for problemet gjaldt også andre nettbaserte programmer som f.eks MSN. Var bare den innebygde nettleseren som fungerte - som er totalt ubrukelig! Folk bruker andre programmer også liksom.

Begynner å få lyst til å skifte tilbake til OneCall, det får neste regning avgjøre.

Uansett, ingen problem! :)

Endret av owike
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...