Gå til innhold

Hovedkort med god Linux-støtte; Asus M2N32 WS?

Anbefalte innlegg

Håper snart å få gjort en dugelig oppgradering på hovedburken hjemme. Denne maskinen skal kjøre Linux i dualboot med WinXP 64bit og jeg ønsker derfor at hovedkortet bør fungere bra med Linux. Ettersom denne maskinen har et dugelig SCSI RAID-kort ønsker jeg å kunne utnytte denne til det fulle ved å kjøpe et hovedkort som støtter PCI-X (men det er ikke et krav, viktigere at alle egenskapene støttes i Linux).

Har derfor sett meg ut Asus M2N32 WS Professional. Vil alle funksjonene på dette fungere bra i Linux? Eller finnes det andre alternativer som er like gode/ bedre? Tar ikke så tungt om det er Intel eller AMD, men sikter meg primært inn på AMD grunnet pris/ ytelse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Tror ikke at hvilken hardware du velger har noe med støtten i linux, jeg har aldriv opplevd noe som linux ikke finner en driver til.

Du må bare prøve i linux forumet også hvis du vil, men hvis det er noen hovedkort som har noe som ikke er så bra med linux så er vel det de vista asus kortene med display? Tror jeg

Men for meg så det korte du har valg bra ut

EDIT: jeg ser ingen grunn for at funksjonene på det kortet ikke skal fungere med linux.

Endret av nekronos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...