Aes456 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Bruker Zalman Hd-kjøler til harddisken, så lurer jeg på om det er verdt bryet med å ta den ut og smøre på kjølepasta? Har til nå kun brukt pasta på cpuen, så jeg vet ikke hva som er vanlig. Endret 27. mars 2007 av Petter (chaos) Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg har ihvertfall ikke hørt om noen som har tatt seg bryet med å kline inn hele harddisken med pasta. Husk at kjøleren kun er der for "det lille ekstra", og harddisker generelt utvikler lite varme. De kan faktisk fint stå på uten en kjøler. Slik er det ikke med CPU, derfor trenger vi pasta der. Ikke skal du klokke eller modde på HDD'en heller, så ikke gjør det du . Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 lest en test om dette, men da var det snakk om vannavkjøling av HDDene, men uansett går det på det samme... Da fikk de betraktelig lavere temp når de brukte kjølepasta. Link til testen Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 mener du å smøre kjølepasta på disken? vel sist jeg sjekka så er ikke akkurat HDD'en den komponenten som absolutt må holdes ved 20 grader konstant da Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 De trenger ikke kjølepasta for å "overleve" nei, men de blir betraktelig kjøligere med, og når man først har kjøpt en kjøler syntes jeg at det er greit å få så mye som mulig ut av den. Men er kanskje ikke nødvendig å kjøpe dyr kjølepasta, som artic 5. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Vel sist jeg sjekka så er ikke akkurat HDD'en den komponenten som absolutt må holdes ved 20 grader konstant da Nei, men harddiskene mine er ganske viktige da jeg ikke har lyst å miste alt innpå, så derfor har jeg kjøler på dem. Om skjerkortet går til hel***e så er det bare en god grunn til å kjøpe nytt, men en harddisk taper jeg også alle filene . Derfor tar jeg litt ekstra godt vare på dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Har ikke noe særlig med tema og gjøre, men men. Siden du er så glad i filene dine bør du kanskje begynne med backuprutiner (hvis du ikke har det allerede). Da føles ikke tapet så stort kan du si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå