Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bruke Speedtouch 585 kun som router?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å bruke Speedtouch 858 kmodem/router un som trådløs router? Jeg har fått fiber inn i veggen og spekulerer på om jeg må kjøpe meg en ny trådløs router eller om jeg kan disable modem funksjonen i speedtouchen og kun bruke den som en trådløs router.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du setter speedtouchen i bridge modus så blir vel ikke modem funksjonen disabla bare router funksjonen? uansett så kan du vel bruke den som en access punkt. Du vil nok trenge et modem som støtter fiber der der speedtouchen sto. snakk med leverandøren din om du får en slik en og om det er router funksjonalitet i den. hvis det er det så kan du bare plugge speedtouchen i den du får av levrandøren så kan du confe wlan på speedtouchen. Jeg tviler sterkt på at det er en vanlig router som speedtouchen du skal bruke på fiber linje.

Lenke til kommentar
når du setter speedtouchen i bridge modus så blir vel ikke modem funksjonen disabla bare router funksjonen? uansett så kan du vel bruke den som en access punkt. Du vil nok trenge et modem som støtter fiber der der speedtouchen sto. snakk med leverandøren din om du får en slik en og om det er router funksjonalitet i den.  hvis det er det så kan du bare plugge speedtouchen i den du får av levrandøren så kan du confe wlan på speedtouchen. Jeg tviler sterkt på at det er en vanlig router som speedtouchen du skal bruke på fiber linje.

8249031[/snapback]

Jeg har jo fibermottakeren på veggen, og fra denne har jeg et uttak for data, og derav også en ip fra leverandøren. Derfor trenger jeg en router (med dhcp funksjon) slik at jeg kan koble flere maskiner opp i nettverket.

Jeg blir ikke helt klok på denne speedtouchen, kan noen gi en walkthrough på hvordan jeg konfer den til kun en helt vanlig trådløs router, istedet for en modemrouter? Der fungerer ikke å sette den rett i fibermottakeren, regner med det er pga. at den er forhondskonfigurert fra min gamle leverandør (telenor).

Lenke til kommentar
Jeg har jo fibermottakeren på veggen, og fra denne har jeg et uttak for data, og derav også en ip fra leverandøren. Derfor trenger jeg en router (med dhcp funksjon) slik at jeg kan koble flere maskiner opp i nettverket.

ok da skjønt jeg litt mer av oppsettet ditt. men er enig la7dfa-com at du kan nok ikke bruke den til det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...