darling Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Kva er den/dei beste novella, forteljinga eller annan kort tekst du har lese? Vil gjerne ha tips til gode tekstar eg kan lese Sjølv tykkjer eg at Karen av Alexander Kielland, Karens Jul av Amalie Skram og A Rose For Emily er veldig gode. Flott skrivne, og vakre, triste handlingar. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Du glemte å nevne at A Rose for Emily er skrevet av William Faulkner. De fleste av novellene hans kan anbefales. Lenke til kommentar
darling Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Ojsann, det gjorde eg visst Eg har lese ei bok av han òg, Dødens Dager. Den var ikkje spesielt bra. Kan du nemne nokre andre særs gode noveller av William Faulkner? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Min favorittnovelle av Faulkner er utvilsomt En frierferd. Og den romanen av ham jeg har likt best og lest mest, var Light in August som pussig nok heter Mørk august på norsk, som som han fikk Nobels litteraturpris for. Lenke til kommentar
Springsteen Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Den novella jeg kommer på i øyeblikket er "Kino" av Marit Kaldhol, en lokal forfatter. Er ganske spesiell, men jeg likte den godt! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Det meste H.P Lovecraft har skrevet. Herlige greier. Hele Cthulhu mytosen må leses. Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Livsgnisten av Jack London Den er fantastisk Lenke til kommentar
jungl Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Denne novella fra Isaac Asimov er veldig bra. http://www.scribd.com/doc/3509/Isaac-Asimo...e-Last-Question Får deg til å tenke om vår eksistens.. Lenke til kommentar
M-BS Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg vil anbefale Forvandlingen av Franz Kafka. Novellen handler om en mann som blir til en bille. Den er ganske morsom, men hvis du er disponert for slike følelser, er den kanskje aller mest trist. Lenke til kommentar
darling Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Kan nokon forresten fortelje meg kvar eg kan finne desse novellane? Nokre internettsider? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Kva er den/dei beste novella, forteljinga eller annan kort tekst du har lese? Vil gjerne ha tips til gode tekstar eg kan lese Sjølv tykkjer eg at Karen av Alexander Kielland, Karens Jul av Amalie Skram og A Rose For Emily er veldig gode. Flott skrivne, og vakre, triste handlingar. 8248350[/snapback] hvis du er over 18 og liker gode erotiske historier: http://www.noveller.no Lenke til kommentar
darling Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Kva er den/dei beste novella, forteljinga eller annan kort tekst du har lese? Vil gjerne ha tips til gode tekstar eg kan lese Sjølv tykkjer eg at Karen av Alexander Kielland, Karens Jul av Amalie Skram og A Rose For Emily er veldig gode. Flott skrivne, og vakre, triste handlingar. 8248350[/snapback] hvis du er over 18 og liker gode erotiske historier: http://www.noveller.no 8416880[/snapback] Meiner du at ein må vere over 18 for å lese erotiske novellar? Akkurat. Nei, eg tenkte eigentleg meir på vanleg litteratur. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Kan nokon forresten fortelje meg kvar eg kan finne desse novellane? Nokre internettsider? 8416849[/snapback] Jeg pleier å finne noveller i novellesamlinger, som jeg igjen finner i bokhandler eller antikvariater. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Kva er den/dei beste novella, forteljinga eller annan kort tekst du har lese? Vil gjerne ha tips til gode tekstar eg kan lese Sjølv tykkjer eg at Karen av Alexander Kielland, Karens Jul av Amalie Skram og A Rose For Emily er veldig gode. Flott skrivne, og vakre, triste handlingar. 8248350[/snapback] hvis du er over 18 og liker gode erotiske historier: http://www.noveller.no 8416880[/snapback] Meiner du at ein må vere over 18 for å lese erotiske novellar? Akkurat. Nei, eg tenkte eigentleg meir på vanleg litteratur. 8421192[/snapback] det jeg mente med over 18 er at når jeg slenger opp denne linken her så er det ikke helt lurt at de som er ikke så gamle tar seg en tur innom? foreldre\logg=trøbbel? jeg tror dere tar poenget mitt derfra.. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 De fleste av novellene til Ray Bradbury er lesbare - kan ikke peke ut en bestemt som den beste. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 hvis det er ønskelig så kan jeg slenge opp noe egenprodusert synes det bare er morsomt og dele selvskrevne noveller mellom andre.. selv forumbrukere Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Dette er kanskje ikke den rette tråden for egenproduserte bidrag. Prøv heller her eller her. Og hvis du liker å skrive, bør du kanskje finne deg et bedre motto enn "jeg gir NESTEN fan i tegnsetting!" Endret 23. april 2007 av Rocambole2 Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 jeg er generelt ikke særlig interessert i veldig interessert i rettskrivning men å skrive ord bommer jeg vanligvis lite på. sign. blir uansett hva du\dere sier det er mitt valg og min konto sist jeg sjekket.. jeg liker ikke så godt å skrive men jeg har noen som er veldig gode.. anyway thanks for links Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 H.P. Lovecraft er sjølvsagt i denne sammenhengen, The Haunter of the Dark er ein av yndlingsnovellene mine. Edgar Allan Poe's The Masque of the Red Death er og utruleg bra. Har og veldig sansen for Greg Benfords Anomalies, og Stephen Baxters The Pacific Mystery. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Arthur Omre skrev mange gode noveller. Kanskje ikke så rart med det livet han levde. Da han ble oppfordret til å skrive sine memoarer avslo han med ordene "mitt liv har vært for jævlig" http://www.gkfweb.com/privat/bokhylla/mening/omre.asp http://www.gkfweb.com/privat/bokhylla/omtaler/omrebio.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå