Gå til innhold

Engelsk Xp 64 bit, keyboard language og OS valg

Anbefalte innlegg

Heisann

Naa har jeg installert den engelske versjonen av Windows Xp 64bit, men jeg har to problem jeg lurer litt paa.

1) Naar jeg installerte kunne jeg velge norsk spraak, men ikke norsk keyboard. Er det noe sted jeg kan laste ned en update slik at jeg kan bruke de 3 norske bokstavene vaare ogsaa?

2) Naa har jeg baade Vista og XP installert, men naar jeg starter opp faar jeg ikke valget og den hopper rett inn i XP. Er det en kjekk maate jeg kan bare fikse litt slik at jeg faar det valget? Tenkte paa aa proeve en repair av Vista og haape at det ordner seg med det. Driver aa backuper alt naa i tilfelle rottefelle.

Forresten, kom paa at jeg hadde ett problem til :

3) En av grunnene for at jeg ville installere XP 64 bit var for aa faa stoette for 4gb ram. Men fremdeles finner dataen 2750 ram (noe som er 68 ram mindre enn min Vista 32bit fant) Noen som har noe forslag annet enn aa bytte inn rambrikker?

Endret av Styrmer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høyreklikk på oppgavelinjen>toolbars>languagebar

På språklinjen trykker du på knappen som viser bokstavene "EN" og du vil få opp en liste...

Finn fram norwegian.

Du har en fin norsk tastaturløsning på et engelsk OS!

8268373[/snapback]

Hehe, dette var det foerste jeg sjekket.. MEN, det eneste jeg kan velge er norsk spraak, men ikke norsk tastatur.. Eneste valget jeg faar er å velge US keyboard.

Noen andre forslag? Har prøvd aa lete etter updates, men har ikke funnet noen..

Lenke til kommentar

På språklinjen trykker du på knappen som viser bokstavene "EN" og du vil få opp en liste...

Finn fram norwegian.

8268373[/snapback]

Du må høreklikke og gå til settings, legge til norsk språk og tastatur, og så velge norsk som standard inndataspråk (øverste nedtrekksmeny)

post-34549-1175238482_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Finn fram norwegian.

8268373[/snapback]

Som sagt, hadde det vaert saa lett hadde jeg gjort det slik.. Legger ved to filer her som kanskje viser hvorfor jeg ikke kan gjoere det slik..

post-63570-1175274662_thumb.jpg

post-63570-1175274668_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg hadde dette problemet med en Win64 versjon også, men når jeg prøvde en annen versjon så hadde jeg alle valg for tastatur etc. Få tak i en annen cd! Det er noen som har "tweaket" litt på installasjonsfilene. :)

Når det gjelder at maskinen starter direkte i XP: Det kan skyldes at du installerte Vista først, og XP64 etterpå. Uansett vil dette trolig løse seg hvis du booter med Vista dvd'en.

Jeg antar at det er slik som før som med WinXP og Win2000. Når du har kommet til det punktet der du kan reparere en installasjon har Vista'en allerede kanskje fikset oppstarten slik at du har valget mellom begge installasjonene når du starter opp. Det løste seg slik for meg med Win200 og WinXP en gang i tiden iallfall. Det er uansett bare å avbryte installasjonen og se om det stemmer. Jeg har ikke lyst til å ødelegge min oppstart for å se om teorien er riktig..:-)

Hvis ikke dette virker kan du starte i konsoll gjenopprettingsmodus (dos) (tror du fremdeles kan det på Vista?) og kan gjenopprette MBR (master boot record) osv. Skriv "help" eller noe i dosvinduet..:-)

Endret av JA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...