Gå til innhold

Utbytte av nytt skjermkort i gammel pc?

Dj Ezus

Anbefalte innlegg

Har følgende specs:

Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR

AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB (Kit w/two matched Value Select 512MB)

Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR

Er sugen på å spille S.T.A.L.K.E.R. + nye spill som kommer og har tenkt på å kjøpe et Sapphire Radeon X1950PRO 512MB AGP kort for å forlenge levetiden på pc´en min med ca. 1 år. Gjør jeg det må jeg også ha ny PSU siden den jeg har kun er 360W.

Vil jeg få noe stort utbytte av å kun oppgradere skjermkortet? Dersom det har lite for seg venter jeg heller til høsten (rundt Crysis tider :dribble:) og bygger meg en splitter ny pc da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har følgende specs:

Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR

AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB (Kit w/two matched Value Select 512MB)

Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR

Er sugen på å spille S.T.A.L.K.E.R. + nye spill som kommer og har tenkt på å kjøpe et  Sapphire Radeon X1950PRO 512MB AGP kort for å forlenge levetiden på pc´en min med ca. 1 år. Gjør jeg det må jeg også ha ny PSU siden den jeg har kun er 360W.

Vil jeg få noe stort utbytte av å kun oppgradere skjermkortet? Dersom det har lite for seg venter jeg heller til høsten (rundt Crysis tider  :dribble:) og bygger meg en splitter ny pc da.

8248190[/snapback]

X1950pro vil være en stor forbedring, og passer fint til CPU/RAM. Men om det blir nok til "nye spill som kommer" er litt vanskelig å si, ettersom vi ikke vet maskinkravene enda. Men X1950pro vil holde en stund til ja, og være en god oppdatering av 6800LE kortet du har i dag.

Lenke til kommentar

Får kanskje spare S.T.A.L.K.E.R. til seinere da og holde meg til XBOX- 360 spilling enn så lenge.

Skal jeg ha minne, skjermkort og PSU snakker vi fort 4000 kr, samt at jeg vet ikke hvor godt en minnebrikke på 1GB fungerer i lag med de to på 512MB jeg har nå.

Har vært noe i tvil her, men tror jeg går for helt ny maskin seinere i år istedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...