Gå til innhold

Tv Out


kent12345

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-14 15:16, skrev kent12345:

Min Tv er gammel, den har ikke S-video inngang. Jeg trenger altså en overgang fra S-video utgangen på skjermkortet til vanlig scart(ikke super)...? Riktig?


Finnes en slik overgang å få kjøpt for en normal penge?


Hilsen Kent.


 

Ok... Kan være jeg som er helt idiot akkurat nå, men hvordan fikk du svart/hvitt bilde på tv uten å allerede ha en scart overgang dersom tv kun har scart inngang?

 

For å svare på spørsmålet så får du kjøpt slike i de fleste elektronikk butikker...

 

Hvilket skjermkort har du?

Lenke til kommentar

Det er 'plass til' SVideo signaler i en SCART plugg, men det er ikke sikkert de er kopla til, eller at TV'n støtter SVideo.

 

Det er også stoor forskjell fra skjermkort til skjermkort når det kommert til utgangen. Noen har separate SVideo og Composite utganger, og noen har noen merkelige utganger som overhodet ikke er standard.

Lenke til kommentar

Kjører en ca 10 år gammel Philips 28" tv med S-video inngang mot et Matrox G450 skjermkort.

Hadde samme problem og skjønte ikke et kvekk, for i norge brukes jo PAL som tv-system. Når jeg satte skjermkortet til NTSC kom fargene. Prøv og se om dette virker for deg også.

 

Er nå kjempefornøyd og har en egen maskin stående ved HIFI-racket som mulitimedia og filserver. Blir ikke kjøpt noen DVD spiller her på lenge... :grin:

Lenke til kommentar

Har et RADEON FDX 8500LE 128Mb

 

Den har "S-VHS" utgang, mens tv har SCART inngang. Jeg brukte den medfølgende kabelen som settes i Tv-ut på hercules-kortet, med RCA-hunn i andre enden.

 

Den førte jeg videre til et scart-adapter (plugga inn på gammel Tv'en), med tre RCA kontakter på(video, + to for lyd). Det blei altså svart hvitt bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...