luckylight Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg har skaffet meg en Piaggio Fly Scooter. Jeg har ikke hatt scooter/moped før og lurer på om det er nødvendig med ekstra lås og om noen har anbefalinger på lås. Er det best med bremseskivelås eller kjettinglås? Jeg lurer også på når dere andre eventuelt bruker ekstra lås: når mopeden skal stå over natten, på skole/jobb i løpet av dagen, utenfor treningshaller eller alltid når du setter den fra deg. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Da jeg hadde scooter brukte jeg bare ekstra lås når den stod på utsatte steder, for eksempel pendlerparkeringsplassen ved jernbanestasjonen. Jeg brukte enten en stor sykkellås eller en "buelås". Nå har jeg en vanlig moped, og den er jeg litt mer nøye med å låse, for den er nok lettere å få tyvstartet, også mangler jeg nøkkelen til styrelåsen. Lenke til kommentar
luckylight Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Har hørt litt rundt, og det er visst lett å stjele de viss du ikke har ekstra lås. Jeg får stikke å kjøpe meg en. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 jeg bruker skive lås , funker utmerket ! (sammen med rattlås) Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Er ikke vits med lås. Rattlås på Feks RS125 er det bare til å sparke opp på 0,2sek, skivelås er det bare til å ta et flattjern og klemme under og brekke opp. Bruker ikke lås, aldri blitt stjelt, lånt eller what so ever. kjørt over 1,5år i byen og parkert. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg har bare rattlås. Trenger ikke noe mer. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Om noen virkelig vil stjele sykkelen din gjør de det uavhengig om du har lås eller ikke. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Hva med drev lås, er den effektiv? Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Har en ABUS lås med alarm :!: Detecto 8000 eller no... (Er ihverfall stor, klumpete og alt for dyr) Lenke til kommentar
luckylight Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Når det gjelder sykler er vel blir man vel anbefalt å bruke to låser slik at tyven evt må ha med seg flere typer verktøy for å rappe den. Konklusjonen blir vel at dersom noen absolutt vil rappe den, så klarer de det. Lenke til kommentar
T homas Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Men en ekstra lås vil jo hindre "amatør" tyver. Det er vell ikke noe negativt i og ha en ekstra lås,bortsett fra transport. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 For ikke å nevne blodprisen du må betale for en slik. Lenke til kommentar
T homas Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Bare låsen ser ut som en versting vill jo det skremme vekk noen av de. De proffe tyvene får jo opp låsene uansett Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Kaskoforsikring/tyveriforsikring krever vel sikkerhetsgodkjent lås for å dekke tyveri/skader. Selv bruker jeg sikkerhetsgodkjent skivelås når jeg parkerer på utsatte steder. Liten og enkel, oh koster ikke mer enn en 100 lapp så jeg mener den er verdt det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå