svennss Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hallais Skal ha meg en ny bærbar pc og trenger noe som er lett og lite, men samtidig med eget grafikk kort. Skal bruke pcn til skole/spill/grafisk arbeid. Batteritid er kjekt med ikke hoved prioritet. Skal kobles til skjem når jeg er hjemme, så dvi utgang eller mulighet for docking er en fordel. Har sett litt på følgene; Asus A8Js Denne virker som et bra alternativ ? Asus W7 Denne virker bra, og er lekker, men dyr. Har også lest at den blir svært varm? Noen som har erfaringer, andre forslag? Takk Lenke til kommentar
ledats Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Den Asus A8Js ser jo meget bra ut! Lenke til kommentar
zonko Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Du kommer ikke utenom Lenovo T60 da. Eget grafikkort, lett, bra batteritid, god byggekvalitet. Du har ikke sagt noe om budsjett, men den ligger vel bra an i forhold til maskinene du linket til. Lenke til kommentar
svennss Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Hei! Takk for svar. Ja den Lenovoen ser jo brukbar ut, selv om den ser rimelig gammeldags ut Budsjett? ca 17 store.. Lenke til kommentar
svennss Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Asus V2JE Noen som har erfaringer med denne? Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
zonko Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hei! Takk for svar. Ja den Lenovoen ser jo brukbar ut, selv om den ser rimelig gammeldags ut Budsjett? ca 17 store.. 8248585[/snapback] Sku ikke hunden på hårene min venn. IMB/Lenovo er vel de mest konservative på PC-markedet hva utseende anår, men det gjør også at det er velprøvd og velfungerende. Jeg er vel av de som ikke er så glad i bling-bling-pcer, men liker heller stilrent design. Disse maskinene er heller ikke bygd for å settes på peishylla, de er den alltid velfungerende arbeidskompisen som ikke svikter. Et chassis av klasse og en driftsikkerhet på topp er forsene. Det var dagens pro-lenovo-tale. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Om jeg plutselig hadde fått behov for en portabel bærbar samtidig som at jeg ble nødt til å kvitte meg med min stasjonære så ville jeg uten tvil gått for Asus A8Js, som du selv nevnte i førsteposten din. + Grafikkløsningen er ganske så optimal for en maskin av denne portable størrelsen + Bra futt i prosessoren + Høy oppløsning på skjerm + DVI + Solid HD-kapasitet + Du har 3500 kr. igjen av budsjettet ditt Har selv veldig lyst på denne maskinen. Endret 27. mars 2007 av Andreasfe Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Om jeg plutselig hadde fått behov for en portabel bærbar samtidig som at jeg ble nødt til å kvitte meg med min stasjonære så ville jeg uten tvil gått for Asus A8Js, som du selv nevnte i førsteposten din. + Grafikkløsningen er ganske så optimal for en maskin av denne portable størrelsen + Bra futt i prosessoren + Høy oppløsning på skjerm + DVI + Solid HD-kapasitet + Du har 3500 kr. igjen av budsjettet ditt Har selv veldig lyst på denne maskinen. 8249722[/snapback] Asus A8js er en god maskin ytelsesmessig. Men jeg synes det er mye plastikk, og tastaturet er langt dårligere enn andre maskiner jeg har hatt. Skjermen er god, batterikapasiteten er ok med tanke på grafikkytelse. Merk at FN knapp er ytterst, noe som er nok for meg til å gi den bort til min samboer... Skulle betalt mye for å få tastatur med CTRL knapp ytterst. Lenke til kommentar
svennss Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Om jeg plutselig hadde fått behov for en portabel bærbar samtidig som at jeg ble nødt til å kvitte meg med min stasjonære så ville jeg uten tvil gått for Asus A8Js, som du selv nevnte i førsteposten din. + Grafikkløsningen er ganske så optimal for en maskin av denne portable størrelsen + Bra futt i prosessoren + Høy oppløsning på skjerm + DVI + Solid HD-kapasitet + Du har 3500 kr. igjen av budsjettet ditt Har selv veldig lyst på denne maskinen. 8249722[/snapback] Asus A8js er en god maskin ytelsesmessig. Men jeg synes det er mye plastikk, og tastaturet er langt dårligere enn andre maskiner jeg har hatt. Skjermen er god, batterikapasiteten er ok med tanke på grafikkytelse. Merk at FN knapp er ytterst, noe som er nok for meg til å gi den bort til min samboer... Skulle betalt mye for å få tastatur med CTRL knapp ytterst. 8250112[/snapback] Takk for svar alle. Ja ser at FN knappen er ytterst Tror jeg har vert innom det mest av alternativ nå, så da går jeg nok for Asus A8Js. Kan er det være mulig å omprogramere evnt. i bios slik at en kan bytte om på FN tasten og CTRL ? Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hvis du leser et eller annet sted i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=637349 Tror man kom fram til at man ikke kunne remappe tastene.... Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå