Gå til innhold

n80 eller e65 ?


Anbefalte innlegg

skal ha ny mobil, valget står nå mellom n80 eller e65. Noen som har erfaring med disse, om hvilken som eventuelt er "best". vil ha en av disse pga wlan, kanskje n80 står litt over e65 på ønskelisten pga bedre kamera.. noen andre fordeler ulemper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal ha ny mobil, valget står nå mellom n80 eller e65. Noen som har erfaring med disse, om hvilken som eventuelt er "best". vil ha en av disse pga wlan, kanskje n80 står litt over e65 på ønskelisten pga bedre kamera.. noen andre fordeler ulemper?

8247860[/snapback]

 

jeg og har lurt på om jeg skal skaffe meg e65. Men hva anbefaler dere mellom n73 og e65

Lenke til kommentar

Håper E65 har bedre batteri enn N80, min ble to dager gammel før jeg byttet tilbake til N73. N80 holder ikke en hel dag en gang under normal bruk, jeg bruker den for ca 1200,- i samtaler i måneden.

 

Anbefaler heller P99oi ra Sonyericsson, den hlder i hvertfall dagen ut og litt på neste dag også.

Jeg har prøvd det alle rmeste og har nå min 4. N73 siden den kom i juli 2006.

 

Suverent kamera på N73, har nå tatt over 1300 bilder i jobbsammenheng og den funker fortsatt rimelig raskt, Radio, MP3, mulighte for PDF arkiv på mobilen, men pass på å få den uten operatørlås. Min siste var håpløs ustabil helt til jeg åpnet den med kode fra Telenor. Hadde det vært autofokus på E65 hadde jeg hatt den nå.

 

Men wlan og 3G suger strøm, så 2-4 timer på nett så er batteriet tomt, desverre. Min N73 er fra oktober og holder på strømmen i to døgn med mitt bruk, ganske bra med andre ord.

 

Lykke til med valget.

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar

Jeg har tidligere hatt N80, og har nå E65, og må si at det er en helt nye verden. Suverent display og generelt et mer logisk oppsett. Samtidig er E65 både slankere og penere, sitter bedre i hånden og virker mer stabil.

 

Eneste motargumentet er nettopp kamereat. N80 hadde ikke noe superkamera, men kameraet på E65 duger ikke til noe annet enn å ta helt enkle bilder i godt lys.

 

Med mindre kamerafunksjonen er veldig viktig ville jeg gått for E65. Og om kamerafunksjonen er veldig viktig ville jeg strengt tatt ikke gått for N80 heller.

Lenke til kommentar

Jeg kommer aldri til å anbefale N80. den var en katastrofe

På en annen side hadde den et kamera som er 100 ganger bedre enn 65`en og ikke minst hadde den radio....

At en "proff telefon ikke klarer ta med en radio er skandaløst, samt at den har bluetooth versjon 1.2 som er både tregere og bruker mere strøm enn versjon 2.0 som er i bruk i de fleste skikkelige telefonen i dag.

Min konklusjon er å ikke anbefale noen av dem...

Keep on looking :-)

 

Nb! Om du ikke er ute etter noe spesielt så duger nok allemannseie telefonene k800 eller n73

 

Ellers kommer jo N95 - Prada og diverse flotte telefoner.

Selv anbefaler jeg N93i som er den desidert beste telefonen jeg har hatt....koster noen kroner men er verdt hver eneste av dem......Å enda bedre.....ikke alle har den :thumbup:

Endret av Andynator
Lenke til kommentar
skal ha ny mobil, valget står nå mellom n80 eller e65. Noen som har erfaring med disse, om hvilken som eventuelt er "best". vil ha en av disse pga wlan, kanskje n80 står litt over e65 på ønskelisten pga bedre kamera.. noen andre fordeler ulemper?

Eneste grunnen til å kjøpe N80 fremfor E65 er kameraet. Da får du et litt ubrukelig kamera fremfor et veldig ubrukelig kamera :)

 

E65 er mindre, bedre batteri, nyere firmware, ++

 

N80 holder ikke en hel dag en gang under normal bruk,

N80 holder uten tvil en hel dag under normal bruk, men det er fullt mulig du bruker den mer enn normal bruk. Surfer du en time på wlan, sender en 10 meldinger eller noe slikt, ringer en time, så holder nok ikke batteriet mer enn en dag nei.

 

Med noen minutter ringing, 10-20 sms, litt wlan, så holder min fint 2 dager, minst.

 

Anbefaler heller P99oi ra Sonyericsson, den hlder i hvertfall dagen ut og litt på neste dag også.

Nyeste Series 60 er vel noe man gjerne foretrekker forann en gammel UIQ-versjon.

 

At en "proff telefon ikke klarer ta med en radio er skandaløst, samt at den har bluetooth versjon 1.2 som er både tregere og bruker mere strøm enn versjon 2.0 som er i bruk i de fleste skikkelige telefonen i dag.

Proff-telefon, eller jobb-telefon? E65 er som navnet sier med i Enterprise-serien, og er ment til jobb og slikt. Ingen E-modeller fra Nokia har radio. Skal man ha radio, bra kamera, underholdning osv. velger man ikke Nokias business-serie.

Lenke til kommentar
uff så vansklig det skal være å finne den rette :( , har lyst på wlan, men får kanskje droppe det og se litt på n73 .

8249382[/snapback]

 

Var i samme situasjon, måtte bite i det sure eplet og innse at det ikke fantes en bra mobil som hadde alt. Som sagt ble d en "N73 Music Edition 2gb minne black", og den er jeg fornøyd med (selv om den ikke hadde wlan som jeg så gjerne ville ha).

Lenke til kommentar
Jeg har tidligere hatt N80, og har nå E65, og må si at det er en helt nye verden. Suverent display og generelt et mer logisk oppsett.

8248391[/snapback]

 

Er det forskjell altså? Trodde de begge brukte symbian, og var like...? Og, går ikke displayet til N80 for å være blant det beste på markedet...?

Lenke til kommentar

Skal vi se om jeg har forstått dette riktig... Har nemlig lite erfaring med de helt nyeste telefonene. Er det slik at N73 ikke er like treg etter at operatørlåsen blir fjernet? Jeg har nemlig en N73 liggende i en uåpnet eske som jeg hadde tenkt å sende tilbake til telenor, fordi jeg har hørt fra så mange hold at telefonen er fryktelig treg - i tillegg til at jeg ikke er så glad i joystick... Så. What to do?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...