Homme Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 God dagen:) Fruen har et bankkort (ungdomskort) fra Postbanken, og i de siste tre ukene har kortet streiket til tider og utider. Plutselig får det ikke kontakt med banken, men så går det noen timer så er korte oppe og går igjen, og dette har holdt på som sagt i over tre uker nå. Dette har ikke skapt noe nevneverdig trøbbel foreløbig, men viss det skulle ha oppstått noe, som f.eks viss hun hadde tatt taxi og kortet hadde streiket, kan banken stilles ansvarlig for dette? Hun hadde vært nede i banken og bare fått beskjed om at de hadde litt problemer og det ville bli løst innen et par dagen, men nå hadde gått lang tid uten forbedring av problemene. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Om hun hadde tatt en taxi, så hadde det ikke hatt så mye å si siden de bruker offline terminaler, og kortet blir ikke trukket før en ukes tid etter turen. Hvorfor ikke skaffe seg et nytt kort (i en annen bank!)? Endret 27. mars 2007 av Sol79 Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Dette har ikke skapt noe nevneverdig trøbbel foreløbig, men viss det skulle ha oppstått noe, som f.eks viss hun hadde tatt taxi og kortet hadde streiket, kan banken stilles ansvarlig for dette? 8247819[/snapback] I utgangspunktet nei. Videre finnes det en del prosedyrer for andre typer kort, der innehaveren av butikken kan ringe til kortselskapet/utsteder og få manuell autorisasjon o.l. Støtter for øvrig også sol79 sin anbefaling om at hun bør bytte bank. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå