Gå til innhold

Jordfeil fra PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lydrack? Er det PA-rigg du bruker? Kan det være fordi at pc'en nødvendigvis ikke er tilkoblet via balansert kabling?

8247853[/snapback]

 

Lydrack på et kjøpesenter.

Alt som er gjort er å ta kabelen fra en cd-spiller som var med racket og puttet denne i PC'en. Når kabelen settes tilbake til cd-spilleren så blir feilmeldingen borte....

 

Vi har prøvd foskjellige strømuttak.

 

Er det overhodet mulig at den kan forekomme jordfeil internt i pc'en? Spør jeg dumt, men men :blush:

Lenke til kommentar

Er ikke alle signaler (bortsett fra ethernet som har galvanisk skille i trafo) koblet til jord i PC?

Om PC står i jordet kontakt synes jeg feilbeskrivelsen tyder på at det er en feil i PA systemet, dvs at det lekker strøm fra en av fasene der til lyd inngangens jord/skjerm. Da ser jordfeilindikatoren ubalanse mellom strøm inn og strøm ut på fasene til PA og varsler jordfeil.

 

Om du setter et multimeter (V) mellom PC lydens skjerm og lyd kontaktens skjerm på PA siden hva ser du da?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er ikke alle signaler (bortsett fra ethernet som har galvanisk skille i trafo) koblet til jord i PC?

Om PC står i jordet kontakt synes jeg feilbeskrivelsen tyder på at det er en feil i PA systemet, dvs at det lekker strøm fra en av fasene der til lyd inngangens jord/skjerm. Da ser jordfeilindikatoren ubalanse mellom strøm inn og strøm ut på fasene til PA og varsler jordfeil.

 

Om du setter et multimeter (V) mellom PC lydens skjerm og lyd kontaktens skjerm på PA siden hva ser du da?

8255773[/snapback]

 

 

Beklager sent innlegg..

Pc'en står i vårt naboland og jeg får ikke sjekket dette.

Etter å ha snakket med importør av lydracket så skal vi prøve med en DIboks.

Dette skulle visst fungere.

Takk for alle innspill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...