Gå til innhold

HP modell med FireGL V5200

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny bærbar i nærmeste fremtid og har mer eller mindre bestemt meg for en HP maskin. Det står mellom to maskiner HP Compaq nw8440 og nc8430.

Det jeg lurer på hva som egentlig er hovedforskjellen på disse modellene?

Ser at den nc8430 kjører med et x1600 kort og w8440 FireGL V5200.

Er det stor forskjell på ytelse mellom disse?

Ellers noen som har erfaring med noen av modellene?

Hva burde jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du skulle si litt om hva du skal bruke maskinen til - da blir det lettere å svare på spørsmålet ditt.

Helt generelt kan det sies at FireGL-kortet er profosjonelle 3D-applikasjoner som AutoCAD, 3DStudio Max og Maya. ATI x1600 kan også brukes til dette, men er først og fremst et grafikkort for spilling.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å bruke pcen min noe 3DstudioMax, men ellers blir det mest til multimedia i form av noe filmredigering/flash/bildebenhandling/osv.

Vil x1600 duge bra til dette eller er det stor ytelse forskjell på disse kortene, kanskje det er noen andre gode alternativer av skjermkort.

Lenke til kommentar

ATI's FireGL serie og nvidias Quadro serie, er jo spesialiserte brikker for slik bruk. Testa FireGL V3300 vs 7950GT (i stasjonær riktignok) og vil faktsik si at FireGLen, gidde bedre og finere farger, samt at den faktisk dro litt flere frames i viewportene i 3DS. Testa aldri AA og AF på fult, men det vil nok dette litt i ytelse da. Men til din bruk vil jeg anbefale den med FireGL. Vet ikke hvilken brikke den er basert på, men det er noe anna enn X1600, vil jeg tippe.

Håper det hjalp litt

Mvh Stian Kolrud

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...