Pc_master Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Noen som vet om det er vanskelig og sette på en vifte på Gainward geforce 4 ti 4200, eller noen som har en url der det står om hvordan man gjør det??.... Kan noen anbefale noen brae vifter, evt et sted der man kan få kjøpt bra vifte? Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Hei Dette er ikke mer vanskelig enn å feste vifte på cpu, men om du har plass på hovedkortet ditt da annbefaler jeg Zalman HP80 dette er ingen vifte, tar litt tid å sette på, men lydløst blir det. Ta en titt på http://www.microplex.no Thorsan Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Og hvis du ikke får vifta til å feste seg ordentlig, så lim den fast med vanlig superlim eller noe i den duren, som du blander med kjølepasta. Det funker fett, og jeg bruker løsningen selv :smile: Bruk et tynt lag med lim (araldit er greit), som du blander kjølepasta i (helst sølvbasert, artic silver 3 for eksempel). Og trykk hardt, bruk gjerne noe tungt, 3-10, som "brevpresse", så du slipper å presse den på selv. Ulempen med dette er nok at du aldri får kjøleren av igjen... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. desember 2002 Del Skrevet 14. desember 2002 Bytte vifte på skjermkort er lekende lett! :smile: Og Zalman ZM80AHP er fet! :smile: Litt vanskeligere å sette sammen kanskje.. men følger god monteringsanvisning med. Hadde en Thermaltake GF4 kjøler før, men Zalman'en kjøler faktisk bedre. (har planslipt Zalman'en da. Var litt ujevn.) Lenke til kommentar
Pc_master Skrevet 14. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2002 takk for at dere svarte så for:))) Lenke til kommentar
*Gaute* Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Men Zalman kjøleren, kjøler den både Gpu og Ram? eller bare GPU? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 På mitt Hercules Gf3Ti200 som kom originalt med BlueOrb, reiv jeg av viften og stripset på en 60mm Delta med 7V påsatt. Fint som f. Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 mange andre som har 80mm på skjermkortet?? :smile: kjeda meg litt ein kveld... så då var det gjort Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2002 Del Skrevet 15. desember 2002 Zalman saken kjøler kun GPU. Hvis du kjøper Thermaltake's G4 kjøler så får RAM-ribbene plass under Zalman-kjøleren. (Har dette selv, pluss en 80mm papst på 12V vifte over der igjen. http://home.no/exdeath/pictures/data/mods/.../Moddedill2.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå