Gå til innhold

Prosjektlogg: Opprettelse av en religion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med en religion der man tilber sine idoler?

8250262[/snapback]

Da måtte jeg isåfall tilbe meg selv. :dribble: Tror ikke en slik religion hadde gått særlig bra inn med mine prosjektmedarbeidere. Dessuten skal jeg få så mange som mulig med på denne greien. Å la seg inspirere av buddhismen er ingen dum ide.

Jeg har funnet ut noen viktige punkter:

Religionen skal være fredfull, fordomsfri og ikke-diskriminerende

Alle mennesker, uansett etnisik opprinnelse, politisk oppfatning, legning osv skal få være medlem

Medlemmene skal strebe etter kunnskap og en indre ro

Religionen skal ikke motstride vitenskapen, men bygge videre på den, og svare på spørsmål vitenskapen ikke har funnet svar på.

Som f. eks: Hva skapte livet og startet evolusjonen? Hva var før Big Bang, og hvordan oppstod universet.

Snorre :)

Lenke til kommentar
Hva med en religion der man tilber sine idoler?

8250262[/snapback]

Da måtte jeg isåfall tilbe meg selv. :dribble: Tror ikke en slik religion hadde gått særlig bra inn med mine prosjektmedarbeidere. Dessuten skal jeg få så mange som mulig med på denne greien. Å la seg inspirere av buddhismen er ingen dum ide.

Jeg har funnet ut noen viktige punkter:

Alle mennesker, uansett etnisik opprinnelse, politisk oppfatning, legning osv skal få være medlem

Religionen skal ikke motstride vitenskapen, men bygge videre på den, og svare på spørsmål vitenskapen ikke har funnet svar på.

8250343[/snapback]

Høres bra ut.

Prøv å finne et ultimate mål med religionen, og bygg fram mot det som må til for at det skal funke.

Tror kanskje det kan funke hvis man finner et ordtak eller noe sånt som alt baserer seg på?

Har aldri testet dette selv.

Lenke til kommentar
Åeh, skuffa. Jeg håpet det skulle bli en religion laget for å drive harselas med andre religioner.

8250375[/snapback]

Det er en mulighet, men spørsmålet da er om man får registrert den os fylkesmannen. Dessuten finnes det slike fra før, som Det flyvende spaggettimonsteret.

Lenke til kommentar

Ja, er veldig glad for at uansett hvem man er og hvor man kommer fra, så kan man bli med. Dette burde jo også være religionens "hovedtema", det at alle er like.

Respekt og gjensidig respekt, godhet og forståelse. :)

Lykke til Snorre!

Lenke til kommentar
En som skal "kristne" forumtroll?

8248768[/snapback]

Ti stille din hedning! Du har avslørt mine onde intensjoner. Du er herved dømt til døden ved steining. Dommen fllbyrdes dagen jeg blir statsminister, hvilket vil si aldri. :!:

On-Topic:

Takk for linken Tomat-Ulf, sto mye bra der. Vurderer fortsatt hva troen skal gå ut på.

8248927[/snapback]

*kaste den første E-steinen*

Hva med en religion for feite folk?

minstevekt: 100 kilo

for og se på de tynne som at de ikke verdt noe :p

Endret av Campin carl
Lenke til kommentar

Som f. eks: Hva skapte livet og startet evolusjonen? Hva var før Big Bang, og hvordan oppstod universet.

8250343[/snapback]

Du har noen gode poenger der :)

Høres egentlig ut som en veldig "bra" religion. Kan også forebygge rasisme, fremmedfrykt osv. Noe som er positivt. Verdt et forsøk ;)

Lenke til kommentar

Tilbe Jarmo i diskusjonsreligionen?

Eller så kan dere organisere jeditroen. Jedireligionen står allerede sterkt i Storbritannia: Wikipedia-artikkel

Jeg vet at det var noen studenter på NTNU som laget seg sin egen religion og opphøyde seg selv til prester for å slippe militærtjeneste. Pluss at de fikk statsstøtte.

Lenke til kommentar
Tilbe Jarmo i diskusjonsreligionen?

Eller så kan dere organisere jeditroen. Jedireligionen står allerede sterkt i Storbritannia: Wikipedia-artikkel

Jeg vet at det var noen studenter på NTNU som laget seg sin egen religion og opphøyde seg selv til prester for å slippe militærtjeneste. Pluss at de fikk statsstøtte.

8253178[/snapback]

Å lage en religion som allerede eksisterer til en viss grad i andre land er lite originalt og ikke veldig aktuelt. Alikevel gode forslag.

Jeg har tenkt litt og etter å ha tenkt litt på dette tror jeg at jeg har kommet fram til hovedessensen i hva en ny religion kan gå ut på. Jeg vil ha en inkluderende religion som skal samle alle forskjellige mennesker uansett etnisk opprinnelse, politiske overbevisning, legning osv. Videre skal religionen hjelpe mennesket å oppnå en indre ro og lysten til å søke mer kunnskap om det ukjente. Sist men ikke minst skal den på mange måter prøve å få mennesket i kontakt med naturen igjen. Den skal få mennesker til å føle ansvar for naturen og en større tilhørighet til den.

I denne religionen skal man tro at hvert menneske innehar kraften til å stoppe alle sine tanker og bekymringer og gå over i en enorm fokus. Dette skal man blant annet oppnå ved en form for meditasjon. Religionen skal ikke bare handle om dette, men også menneskets rett og evne til å tenke på seg selv. Jeg tror en blanding mellom buddhisme, natur-religion og en form for dyrking av individet (som blant annet forekommer i satanisme) kan være en god kombinasjon.

Lenke til kommentar
I denne religionen skal man tro at hvert menneske innehar kraften til å stoppe alle sine tanker og bekymringer og gå over i en enorm fokus. Dette skal man blant annet oppnå ved en form for meditasjon.

8253389[/snapback]

Meditasjon blir jo bare mer og mer utbredt, og det er allerde veldig vanlig i mange kretser. Og det har nok mye med vitenskap og lite med tro å gjøre.

Lenke til kommentar

Meditasjon er jo kanskje den viktigste seremonien som finnes i buddhismen. De fleste definerer jo buddhisme som en religion eller tro om du vil. Er ingen motsetninger her. En religion må ikke basere seg på ren fiksjon og dumskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...