Snorre Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Vi har religions-prosjekt på skolen og vår gruppe har da bestemt seg for å opprette en religion, og få den offisielt godkjent av norges stat. I denne tråden kommer jeg til å skrive en fremgangslogg, og spørre om informasjon, råd og så videre. Jeg er sikker på at dere kan være til stor hjelp og håper dere kan holde dere seriøse. Problemstilling: Hvordan opperetter man en religion, og hvordan får man godkjent denne av staten? Forløplig er vi i begynnerfasen, og tenker enda på hva vi skal tro på. Det er her dere kommer inn. Dersom dere har noen gode ideer til hva vi kan tro på/tilbe, er det bare å komme med dem. De må ikke være alt for useriøse, da vi tross alt skal prøve å få den offesielt registrert av staten. Navn: Force of the Individuals - F.I. Skapelsen: En ball bestående av konsentrert kraft eksploderer med en enorm kraft. Den utvider seg i svært høy fart lignende sjokkbølgen etter en fisjon. Kraften danner små støvpartikler som etterhvert samler seg til store klumper. De beveger seg i stor fart og kolliderer. Verden er et kaos av kollisjoner og eksplosjoner om hverandre. Etterhvert dannes mindre planeter og stjerner etter kollisjonene. Verd Tråden vil bli oppdatert fortløpende gjennom prosjektfasen. Snorre Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Fant en liten link. Lykke til videre. Lurer litt på hvordan dette fungerer selv. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Dere kan tilbe meg. Jeg melder meg inn uansett. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Du kan la alle som ville melde seg inn som "prester", så får vi fritak fra militæret. Red.: Hva med å bruke Det Flyvende Spagettimonsteret som utgangspunkt? Endret 27. mars 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
Minus Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Ta utgangspunkt i den gylne regel. Finn en ekte person dere kan "tilbe", eller se opp til som et "overmenneske". Oivind_Dahle er en person man kan ha der. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 En som skal "kristne" forumtroll? Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Arjen Anthony Lucassen er min gud. All hail! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 En som skal "kristne" forumtroll? 8248768[/snapback] Ti stille din hedning! Du har avslørt mine onde intensjoner. Du er herved dømt til døden ved steining. Dommen fllbyrdes dagen jeg blir statsminister, hvilket vil si aldri. :!: On-Topic: Takk for linken Tomat-Ulf, sto mye bra der. Vurderer fortsatt hva troen skal gå ut på. Snorre Lenke til kommentar
Løve Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Har drevet å snakka om å starte en egen religion med noen andre... tror det innebærer tilbedelse av noe godteri/snacks som Maomix eller Nøtte Nøttemiks. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Religion er for folk som har et tomrom i livet sitt som de har et behov for å fylle Lenke til kommentar
TSP Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Spennende prosjekt. Jeg har alltid savnet en noe nøytral trosretning. Hvor det evt. vil gå ut på at meningen med livet er det du mener det er og det du tror skjer etter døden, skjer. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Du kan la alle som ville melde seg inn som "prester", så får vi fritak fra militæret. Red.: Hva med å bruke Det Flyvende Spagettimonsteret som utgangspunkt? 8247767[/snapback] For det første, jeg har ikke tenkt til å bryte noen lover. Ei heller hjelpe andre å unngå verneplikten sin. Selv starter jeg ikke religionen for å slippe verneplikten da jeg allerede gjør dette pga det dårlige synet mitt. Dette prosjektet er blitt til som et eksperiment og som et symbol på religionsfrihet. Mine skattepenger (når jeg begynner å måtte skatte) skal gå til min egen religion, ikke kirken. Ta utgangspunkt i den gylne regel.Finn en ekte person dere kan "tilbe", eller se opp til som et "overmenneske". Oivind_Dahle er en person man kan ha der. 8248741[/snapback] Å tilbe en ekte person kan være en ide. Man må isåfall gi dem overmenneskelige og nærmest gudommelige egenskaper, og der er det flere personer som utmerker seg. Øyvind Dahle er absolutt en kandidat. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Men hvis dere ikke tror på det dere skriver/sier blir det jo mer en løgn enn en religion. Hvis alle er ateister er det kanskje best å dytte freethinking som religion. Endret 27. mars 2007 av xaoc Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Men hvis dere ikke tror på det dere skriver/sier blir det jo mer en løgn enn en religion.Hvis alle er ateister er det kanskje best å dytte freethinking som religion. 8249889[/snapback] Vel, du har et poeng. Derfor vil jeg egentlig fokusere på noe jeg kan tro på og jeg er igrunnen agnostiker på grensen til å bli ateist. Men free thinking er heller ingen dum ide. Men jeg liker tanken om at evolusjonen ikke nødvendigvis bare har oppstått ut av intet. Kanskje har noe startet hele evolusjonen som et eksperiment på hva som villle skje. Man vet jo aldri. Og for at religionen skal godtas må den ikke kunne bevises vitenskapelig. Derfor må det være noen spørsmål vitenskapen ikke kan gi svar på. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jau. Vitenskapen antar jo per definisjon at evolusjonen ikke startet ut av intet. Jeg tror selv at alt kan forklares med vitenskap. Men uansett, lykke til med dette, men husk å lage noe som du tror på og noe som er litt moderne kanskje? mange av de gamle tekstene er jo utdaterte. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Dotten kan forfatte "bibelen vår". Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Dotten kan forfatte "bibelen vår". 8250038[/snapback] Da kan vi alle være guder eller profeter . Nei,men seriøst! Hvis jeg hadde laget en religion hadde buddhismen vært inspirasjonskilde! Endret 27. mars 2007 av KittyCat Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hva med å lage en religion inspirert av David Icke? (Icke på Wikipedia) Han tror jo hele verden er en illusjon, og de som styrer vår illusjonistiske verden er reptiler.... Ganske fascinerende mann, har lest masse om hans teorier. Kan bli en interessant religion Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hva med å lage en religion inspirert av David Icke? (Icke på Wikipedia) Han tror jo hele verden er en illusjon, og de som styrer vår illusjonistiske verden er reptiler.... Ganske fascinerende mann, har lest masse om hans teorier. Kan bli en interessant religion 8250209[/snapback] Det er vel scientology allerede om ikke jeg tar feil Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hva med en religion der man tilber sine idoler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå