tjuetre Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hallaien. Fikk mitt kabinett igår av typen: bZerk Miditower m/25cm og gadd ikke montere over datadelene, MEN av stor nysgjerrighet måtte eg bare prøve viften og fikk problemer med EN gang. Da eg kobla strøm til på molex kontakten, den som går via viftestyringen, gikk ikke viften, men kobla eg den direkte i viften gikk den. Andre som har kjøpt dette kabinettet som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg har ikke prøvd det samme, men antar at viften trekker mer strøm enn viftestyringen din klarer å gi. Det er en maks begrensning på viftestyringen din som du kan sjekke opp i manualen. På selve viften står det hvor mye strøm den trekker. Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) , men antar at viften trekker mer strøm enn viftestyringen din klarer å gi.Eller ikke. Er jo viftestyring MED denne monstervifta. Den ligger på baksiden av kabinettdøren og har kjøleribbe på seg. hehe.Uannsett, satt over alt utstyr, hk, psu, osv og den starta nå. Ganske så digg med kjølig utstyr, hehe. HKet, ASUS A8N SLi Premium, datt over 10 grader.. fra over 40 grader og nå ligger det på under 30 grader. Aldri vert over 32 nå..(kjørt litt orthos) og CPUn ligger på 28 grader idle med Cool 'n Quiet aktivert. Og øker til 52 MAKS ved bruk av orthos... (nå skal det jo i tilleg sies at rommet ikke akkurat ligger på 15-20 grader midt i solsteiken heller.. ) http://www.tju3tre.com/Bilder/god%20temp%204800+%20luft.JPG Endret 27. mars 2007 av tjuetre Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Den vifte trekker 3.6W på 850rpm. Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Den vifte trekker 3.6W på 850rpm.Er det noe å skryte av da? Mine 2 delta vifter (120mm) drar 25w stk på full gass, men DÆVEN da bråker det godt. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 3,6W er ikke noe å skryte av, men det betyr at du kan kjøer viften med en 3,6W psu, så det at viften trekker mer strøm en strømforsyningen gir er bare tull. Det var en post her med samme problemet, tror det var noen ledninger som ikke fikk kontakt. Du kan prøve å finne den igjenn. Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Det ordnet seg som sagt når eg satte alt over i det nye kabinettet. Er godt mulig det var noe løse ledninger og slikt. Alt er ok nå. Viftestyringen funker men er IKKE store forskjell. Høres ikke slik ut iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå