Gå til innhold

Hvordan sette opp mikrofonen?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hvordan jeg skal sette opp mikrofonen, slik at det faktisk er mulig å benytte seg av den..

Jeg har ikke noen heidundranes mikrofon, på ingen måte..

Dog syntes jeg den duger overraskende bra..

Men nå har jeg støttet borti en del "mindre" problemer..

Og lyd, mikrofon.. Dette er ikke helt mitt område..

Mikrofonen er en del av mitt Philips SPC900NC web-kamera

Problemet jeg har, er når jeg kjører mikrofon test i Battlefield 2, Battlefield 2142 og Lord of the Rings Online.. Så begynner en slags svak, dunking, eller hva jeg skal kalle det.. Og på et par sekunder blir denne dunkingen bare mer og mer konstant, og bare høyere og høyere.. Helt til du skulle tro at hele anlegget skal til å sprenge..

Mikrofonen er plassert, eller cammen da.. Er plassert på toppen av PC-skjermen forann meg.. Rett til høyre står PC-skjerm nummer to (kjører dual-screen)..

Og til venstre står PC-en (ca 30cm til venstre, når jeg ser imot den)..

Den venstre høyttaleren står ca 24cm rett til venstre for den, og den høyre ca 75cm til høyere.. Selve forsterkeren står ca 90cm til høyre..

Det var kanskje mye merkelig og helt unyttig informasjon men..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kalles feedback, og kommer av at lydan fra høyttalerne dine går i sløyfe inn i mikrofonen og stadig forsterkes. Du må enten skru ned volumet på høyttalerne eller gain på mikrofonen. Hvis du flytter mikrofonen helt inntil munnen når du skal snakke, trenger du ikke ha så mye gain.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...