xManiaCx Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hei, Jeg sliter med å få min nymonterte pc til å fungere. Delene jeg har brukt er: Hovedkort Prosessor Skjermkort (256mb) Strømforsyning 2x Apacer 512mb DDR RAM-brikker. (PC3200 200mhz vel og merke.) Problemet er at jeg ikke får noe bilde, og skjermens diode blinker som om den skulle vært i standby-modus. "Boote-lyden" er der etter oppstart, og følelsen sier at Windows-login skjermen er der. Jeg har forresten prøvd 3 forskjellige skjermer (alle CRT) - samme problem på alle tre. Har sjekket alt av kabler utallige ganger, og føler meg maktesløs. Er det noe jeg overser? Passer delene sammen? (Har forøvrig sjekket dette, men vet jo aldri ) All hjelp blir satt stor pris på! Lenke til kommentar
Senkl Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Nå er jeg langt fra en ekspert på dette, men det står: PCI Express x16: 1på hovedkortet, det er dette skjermkortet ditt også "er", så er du sikker på at du har satt den inn i x16, og ikke i x1? Som sagt, jeg har ikke mye peiling, men om det gjør en forskjell, så kan det være det? Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Virker nesten som om skjermkortet ikke får nok strøm. Er du sikker på at du har koblet til den ekstra strømkabelen til skjermkortet? De fleste nye skjermkort trenger en egen strømkabel koblet til. Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Kople til høyttaleren til hovedkortet om du ikke har gjort det. Den sender ulike pipesignaler ved boot dersom det er feil med skjermkort, minne etc Lenke til kommentar
c-man Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Sjekket at det ikke er noe "under" hovedkortet som lager krøll, eks. avstandsstykker som er feil montert eller noe annet..? Starter vifter o.l. som normalt? CPU-vifta (huska å koble til 4-pins kontakten?) spesielt. Spinner disker og drev opp? Lenke til kommentar
xManiaCx Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Takker for alle svar! Nå er jeg langt fra en ekspert på dette, men det står: PCI Express x16: 1på hovedkortet, det er dette skjermkortet ditt også "er", så er du sikker på at du har satt den inn i x16, og ikke i x1? Som sagt, jeg har ikke mye peiling, men om det gjør en forskjell, så kan det være det? Skjermkortet står plugget i riktig slot ja Virker nesten som om skjermkortet ikke får nok strøm. Er du sikker på at du har koblet til den ekstra strømkabelen til skjermkortet? De fleste nye skjermkort trenger en egen strømkabel koblet til. Dette skjermkortet skal ikke trenge mer strøm ettersom at det er kjøleribbe på det. Det er forresten bare en 2-pins sokkel på kortet, har ikke en slik fra PSU. Kople til høyttaleren til hovedkortet om du ikke har gjort det. Den sender ulike pipesignaler ved boot dersom det er feil med skjermkort, minne etc Det er tydeligvis en høyttaler integrert på hk. Om jeg for eksempel plugger i den ekstra 12v kontakten som går fra PSU, så begynner hk og sende ut ulike pipesignaler. Men når det er "normalt" med strøm så er det kun den ene pipelyden. Sjekket at det ikke er noe "under" hovedkortet som lager krøll, eks. avstandsstykker som er feil montert eller noe annet..? Dette må sjekkes Selv om det virker som om prosessor og hk fungerer greit. EDIT: sjekket... Alt er montert som det skal. Starter vifter o.l. som normalt? CPU-vifta (huska å koble til 4-pins kontakten?) spesielt. Spinner disker og drev opp? Alt spinner som det skal. Kan også høre at harddiskene sviver. Endret 27. mars 2007 av xManiaCx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå