Sewero Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Tittelen sier sitt, jeg lurer på om det er mulig å se i BIOS elns om jeg kan se vis noen har vært på pcn? Helst ikke noe programvare som trenger at pcn må skrues på... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Administrative verktøy i kontrollpanel, let litt der så finner du det. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Så lenge ikke vedkommende som bruker maskinen sletter eventene i eventloggen, så er det bare å kikke der. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Administrative verktøy i kontrollpanel, let litt der så finner du det. 8247524[/snapback] Du kan ikke være litt mer spesifikk hvor jeg skal leite? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Så lenge ikke vedkommende som bruker maskinen sletter eventene i eventloggen, så er det bare å kikke der. 8247528[/snapback] Og eventloggen er hvor?.. Skal uansett bare se om pcn har vært skrudd på.... Lenke til kommentar
tZar Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Så lenge ikke vedkommende som bruker maskinen sletter eventene i eventloggen, så er det bare å kikke der. 8247528[/snapback] Og eventloggen er hvor?.. Skal uansett bare se om pcn har vært skrudd på.... 8281182[/snapback] Kontrollpanel - Administrative verktøy - Event viewer /Hendelselogg(??) Noe slikt Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Så lenge ikke vedkommende som bruker maskinen sletter eventene i eventloggen, så er det bare å kikke der. 8247528[/snapback] Og eventloggen er hvor?.. Skal uansett bare se om pcn har vært skrudd på.... 8281182[/snapback] Kontrollpanel - Administrative verktøy - Event viewer /Hendelselogg(??) Noe slikt 8282156[/snapback] Hendelsesliste Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Kan ta et sånt digitalt termometer som lagrer maks. og min. temp. og gjemme det inni kabinettet. Du sletter maks. temp. når du går fra PCen, og når du kommer tilbake, så leser du av maks. temp. og er den betydelig mer enn romtemperatur, så vet du at dataen har stått på. Krever jo at det er romtemperatur i kabinettet før du resetter maks. temp. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Paranoid eller? Kan du ikke bare sette oppstartspassord i BIOS, så får ingen brukt PCen din uten å vite passordet. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg er ikke paranoid men jeg vil bare ikke at noen andre enn meg skal skru på den pc da det er mye sensitiv informasjon på den...Har ikke personlig skrudd på den pcn på over 2 måneder så derfor lurer jeg på om noen andre har gjort det Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Bios passord er null problem å komme seg forbi... Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Bios passord er null problem å komme seg forbi... 8282806[/snapback] That aint what I asked for Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Så lenge ikke vedkommende som bruker maskinen sletter eventene i eventloggen, så er det bare å kikke der. 8247528[/snapback] Og eventloggen er hvor?.. Skal uansett bare se om pcn har vært skrudd på.... 8281182[/snapback] Kontrollpanel - Administrative verktøy - Event viewer /Hendelselogg(??) Noe slikt 8282156[/snapback] Vet du hva alt det der er på engelsk? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Control Panel - Administrative Tools - Event Viewer Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Control Panel - Administrative Tools - Event Viewer 8284212[/snapback] Jeg finner ikke "Administrative tools" noe sted inne på kontroll panelet Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Control Panel - Administrative Tools - Event Viewer 8284212[/snapback] Jeg finner ikke "Administrative tools" noe sted inne på kontroll panelet 8285491[/snapback] på kontrollpanel finner performance and maintenance og så finner du adm tools Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Bare for å vite, hvordan setter jeg på et BIOS passord og hvordan fungerer det? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Bare for å vite, hvordan setter jeg på et BIOS passord og hvordan fungerer det? 8285585[/snapback] restart maskin og trykk f10\f12 eller lignende når du får beskjed om det. Følg nøye medi oppstarten og se etter bios eller setup info. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 bios passord er like lett og komme seg forbi som vanlig passord, du må bare kunne komme deg inn i kabinettet! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Bob_mafia, du trenger ikke det engang. Hvertfall de siste 5-6 årene har du på alle hovedkort bare trengt å holde inn INSERT i det du starter maskinen for å resette BIOS. Du trenger altså ikke reise deg fra stolen engang for å omgå BIOS-passord. Det du derimot heller bør gjøre er å sette passord på din bruker i Windows, deaktivere automatisk innlogging, fjerne eller deaktivere alle brukere du ikke vil at skal ha tilgang, slå av lagring av LM-hasher, stramme inn sikkerheten i sikkerhetspolicyen og legge alle sensitive data på en Truecrypt-partisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå