Gå til innhold

Olympus C-220 zoom problemer

Anbefalte innlegg

I det siste har mitt olympus kamera bydd på en del frusterasjon. Det er utrolig tregt. Mellom hvert bilde jeg tar blir den oransje lampen stående å blinke i nærmere 20 sekunder før jeg kan ta et nytt. Dette skyldes ikke batteriene, de har jeg skiftet flere ganger. Selv i dagslys har bilder blitt veldig mørke. (Med og uten blitz) Er det noe jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som siste utvei må du prøve å sette kamera tilbake til fabrikkinnstillingen.

Se om du i menysystemet (boka) finner ut hvordan du resetter kamera.

En mulig feilkilde kan være lagringskortet? Har du prøvd et annet kort?

Når du har prøvd dette, og det evt. ikke virker, send kamera tilbake til selger med kopi av kvittering.

Du har 5 års reklamasjonsrett etter kjøpsloven.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Den orange lampen blinker når blitzen lades opp. Dette TAR lang tid. For å teste, slå av blitzen, og ta noen bilder uten.

Dersom alle bildene blir for mørke, kan det være at du har satt eksponeringskompensasjonen til feil verdi (-2 f. eks.).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sakte blink: Blitz lades. Kan ta MANGE sekunder dersom batteriene er svake og forrige bilde ladet blitzen helt ut.

Rask blink: Kamera snakker med minnekortet. For hvert bilde vil image først bli lagret i hurtigminne, og deretter kopiert over til minnekortet. Man kan ved serieopptak ta flere bilder fortløpende, men når hurtigminnet i kameraet er fullt, må kamera skrive til kortet før man kan ta bilder igjen (C220 = 5 bilder i HQ). Størrelsen på hurtigminnet begrenser også lengden på videosnuttene, da det ikke går fort nok å skrive til minnekortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...