dico Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Jeg har en Audi A4 Avant 1,8 96-mod. Gått 177000 nå. Når jeg kjører rett frem eller svinger til venstre er det en suselyd. Tenkte først det var piggdekkene, men når jeg svinger til høyre forsvinner lyden. Kan det være hjullager, høres nesten sånn ut, men kan lyden forsvinne om jeg svinger da? Skal jekke opp bilen å vrikke på hjulet i dag. Endret 27. mars 2007 av dico Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Ja da har samme problem det er hjullageret. Kan også være drivknuter, sjekk mansjettene... Endret 27. mars 2007 av RCP-88 Lenke til kommentar
dico Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Noen som vet hvordan det er å skifte lagrene selv da? Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Noen som vet hvordan det er å skifte lagrene selv da? 8249855[/snapback] Oftest må disse presses ut.Noen kan bankes også.Banker du,kan i værste fall lagret knuse og den yttre ringen sisser igjen,da er det litt leit.Så om du ikke har noe særlig utstyr vil jeg anbefale deg å sette den på verksted.På vår tidligere bil(Mitsubishi) tok denne jobben en drøy halvtime og betalte litt under 500,- for jobben på Snap Drive.(disse gir deg en fast pris på forhånd med el u del) Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jepp. Dette er greit å få gjort på værksted. Skift skiver og klosser samtidig. Koster sikkert bare ekstra det som delene koster. Lenke til kommentar
dico Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Skivene og klossene er nye, så de trenger jeg ikke å skifte. Fikk bekreftet at det var høyre hjullager fram i går. Men når jeg ringte Møller i Trondheim sa de at jeg måtte ha forstillingskontroll etter hjullager var skiftet. Stemmer dette? Her er det de forskjellige verkstedene skulle ha for å skifte et hjullager fram på min Audi: - Leksvik Bilverksted: 2000 kr. - Leira Bil: 2800 kr. - SnapDrive Tiller: 2250 kr. - Tempe Bil Eliassen: 1600 kr. - Møller, Trondheim: 4800 kr (m/ forstillingskontroll). Bare lagret i seg selv koster ca. 360 kr på Biltema, ca. 700 kr på AutoProduktsNord og ca. 650 kr på mekonomen. Jeg leverer den inn på verksted på tirsdag Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Skivene og klossene er nye, så de trenger jeg ikke å skifte. Fikk bekreftet at det var høyre hjullager fram i går. Men når jeg ringte Møller i Trondheim sa de at jeg måtte ha forstillingskontroll etter hjullager var skiftet. Stemmer dette? 8265077[/snapback] Absolutt å anbefale. Lenke til kommentar
dico Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Vær litt mer spesefikk for en som ikke har så mye peiling da:p For mange av de jeg har snakket med har sagt at det ikke var nødvendig. Det var også BARE møller som mente jeg trengte dette, men de trodde også alle hjullagrene på bilen min var like enda jeg fortalte dem at jeg kun hadde forhjulstrekk. Med andre ord, så virket det som han jeg snakket med ikke hadde peiling i det hele tatt. Eller kanskje det er omvendt? Endret 29. mars 2007 av dico Lenke til kommentar
colakork Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Skal jo ikke være nødvendig med forhjulskontroll etter hjullagerskifte, med mindre man har stilt og kødda med f. eks styrestaget. Men det skal jo en del til for at man "ved uhell" skal stille på styrestaget. Ellers er det jo så og si helt likt. Merkelig at de sier slikt.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Skal jo ikke være nødvendig med forhjulskontroll etter hjullagerskifte, med mindre man har stilt og kødda med f. eks styrestaget. Men det skal jo en del til for at man "ved uhell" skal stille på styrestaget. Ellers er det jo så og si helt likt. Merkelig at de sier slikt.. 8265474[/snapback] Noen biler er konstruert slik at man må ta camber justering løs for å få av fjerbeinet, går jo selfølgelig ann å sette ett merke men blir ikke 100% likevell. Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 er det vanlig mcphearson forstilling på den og de presser ut lageret med en manuel presse så de må ta med deler av hjulspindelen bort til pressa kan det hende de anbefaler forstillingskontroll pga det er ikke akkurat lett å få det 100% rett tilbake igjen. Mange bruker vanlig hydraulisk presse de kan flytte på så de slipper å skru ned og da trengs ikke forstillingskontroll fordi ingen ting demonteres som har betydning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå