Stauffenberg Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Hei. Jeg så tilfeldigvis på Kompletts webside at de selger en PSU booster som er beregnet på å gi mer strøm til skjermkort. Da kan man beholde den originale PSU'en man har som kanskje er på 300W-350W. Dette er hva jeg fant. Foxtron Source Booster x3 for 5.25" bay: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325874&view=detailed http://www.fsp-group.com.tw/english/1_prod...d=133&proid=529 Jeg ønsker å kunne kjøre NVidia Geforce 8800GTS i et Micro ATX kabinett og vet at den originale strømforsyningen er for liten. Men jeg lurer på om Micro ATX kabinetter kanskje bruker mindre enn 15x14x8cm strømforsyninger og da vil ikke et f. eks. 580W kabinett passe inn. Denne Foxtron Boosteren yter 300W på 2 12V railer og har 2x PCIExpress strømkontakter. Man trenger jo bare 1 slik kontakt til en Geforce 8800GTS så jeg lurer på om denne enheten her kan være et greit alternativ til å bytte strømforsyning. Da trenger jeg jo ikke skru ut den gamle strømforsyningen og den kan fortsatt drive CPU, 2x DVD-spillere, 2x harddisker etc. Det blir da kun skjermkortet som får ny strømforsyning. Er dette noe å satse på eller bør jeg heller satse på å finne en større vanlig strømforsyning? Jeg skal ringe HP i morgen for å høre dimensjonene på den eksisterende strømforsyningen. Endret 27. mars 2007 av Stauffenberg Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Problemet er oftere strømmen. Mange nye skjermkort, som 8800 kortene trekker opp mot 30A, og det spiller ingen rolle om strømforsyningen i seg selv har nok watt om den ikke kan samle dem og spy dem ut der det trengs. Et eksempel som illustrerer dette, er thermaltake toughpower 750 w, som kun gir 16 A til skjermkortene, mens 850 w utgaven gir nesten det dobbelte (30 A). Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 har en sånn booster, den funker fint. drar mitt 1900xt overklokka med glans og det blir ca det samme som et GTS.... at 8800 serien drar 30A regnestykke: P=UxI P=12x30 = 360W nope hvilket kabb skal du ha den i? den drar ut luft i front. og lager endel lyd, så hvis det er plass ville jeg tatt og skrudd av viftene og lysene og satt en anne vifte til og kjøle. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 For den prisen er du jo godt på vei til en bra strømforsyning. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Jeg hadde heller bytttet ut den gamle poweret med denne Test finner du her Endret 3. april 2007 av maximus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå