Gå til innhold

AMD eller P4?


Noname

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det tullet om at AMD er ustabilt ? Altså jeg har hatt to AMD'er med VIA-chipset og nå et dual AMD med MPX-chipset og ikke hatt noe problem med noen av dem. Å liste opp at "P4=stabilt og trygt, AMD=ustabilt og bråkete" er jo bare så borti natta at det er rent skummelt. Og om man så skulle ha så veldig mye imot VIA, så er det jo flere alternativer... så "STFU ?" :razz:

 

Det er fullt mulig å ha en stabil AMD-basert maskin(alle mine er det). Det kreves heller ikke spesielt mye, med mindre man er gjengrodd mellom øra. Samme er det helt sikkert med Intel P4 (det er ihvertfall sånn med de to P3-maskinene mine), men der har jeg ingen personlig erfaring. Eneste jeg har hatt problemer med på de maskinene er andre produsenters elendige driverprogrammering, men det kan vel neppe tillegges AMD eller VIA, kan det vel? Veldig mye av probleme vil jeg påstå kan skyldes litt dårlig valg av hardware og heller dårlig dømmekraft når deg gjelder drivere/software. "Et system er ikke mer stabilt enn du gjør det til sjøl."

 

Ei heller kan vel støy tillegges Intel/AMD med mindre man bruker den evt. medfølgende vifta/ribba? Og det gjør man jo ikke... for den bråker og er dårlig. VELDIG som regel. BÅDE fra Intel og fra AMD. En god ribbe/vifte koster ... og sånn vil det alltid være. Om så noen er så "lure" å kjøpe jetfly-vifte til AMD'n sin, så er det bare synd for dem. Skulle vi klaga på Intel hvis noen kjøpte 9000rpm vifte og syns denne bråka? Kan ikke stemple Ford, om en Ford-eier kjører bilen uten olje og klager på "mislyder" i motor'n liksom .... Det blir bare for dumt.

Lenke til kommentar

DivxDude: bidige idiot, poster ikke slike drittlinker her. Håper du blir bannet.

 

Så til posten:

Min erfaring er at det er harddiskene som bråker, jeg har såpass stille vifter i mitt kabinett (amd system) som gjør at mine 4stk wd80gb er de som bråker mest.

 

Så det spiller ingen rolle hva slags prosessor du velger når det gjelder støy, det er ikke noe vanskelig å gjøre det nærmest lydløst. Eneste grunn til at man ville valgt AMD eller Intel er hvis man vil ha høyest mulig Mhz, og hvis man vil ha det "største".

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 16:42, skrev Divxdude:

kanskje det er bedre å vente til hammer og ht fra Intel kommer skikkelig ut på markedet. Da vil du få ganske lave priser på cpu'er som har litt lavere hastighet!


Men uansett ser jeg på amd og Intel på følgende måte:


Intel:

Meget stabilt, lett oc, høy ytelse, litt dyrt ( men du får valuta for pengene ), minne og cpu utnyttes maksimalt! lav temp. osv....


AMD

Stabilt, hvis riktig satt opp, enda høyerer ytelse per mhz, rimeligere, bra valuta for pengene, kanskje litt lav ytelse mellom cpu og minne, må ha bedre kjøling.


Alt i alt, synes jeg de er ganske like. Det er opptil hver enkelt å kjøpe det de ønsker!


and check this out!


LINK
:evil:
:evil:
:evil:


 

:evil: :evil: :evil:

Du e en hellvettes drittsekk som slenge ut sånne søppellinker som låse hele maskina til folk ,. Se til å få vekk den satAns linken som låste maskina mi ,,, satan å satan ,, att dere helvettes gutte valper ikke kan la være og fucke med folk ,, fuck U ....hadde du bare vært her din #%¤"!%#&%#"&/ så skulle du fått høre :evil: :evil: :evil:

 

og til dere modeatorer BANN sånne som legger ut linker som åpner 100 av vinduer og låser maskina til folk ,, :evil: :evil: :evil:

 

jA MÅTTE RESTARTE [resette] OG FIKK FEIL I OS ETTER DEN SATANS LINKEN DER :evil: :evil: :evil:

SATAN Å SATAN Å SATAN HVOR SINT JEG ER :evil:

 

PS:ja leste ikke alt [alle postene] før jeg trykte på den der hellvettes linken,, hadde jeg lest videre nedover så hadde jeg sett att andre også får "samme" problemet og latt være og trykke på fanskapet ...

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: QTC på 2002-12-14 19:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 17:56, skrev ufo:

Hva er det tullet om at AMD er ustabilt ? Altså jeg har hatt to AMD'er med VIA-chipset og nå et dual AMD med MPX-chipset og ikke hatt noe problem med noen av dem. Å liste opp at "P4=stabilt og trygt, AMD=ustabilt og bråkete" er jo bare så borti natta at det er rent skummelt. Og om man så skulle ha så veldig mye imot VIA, så er det jo flere alternativer... så "STFU ?" :razz:


 

Etter egen erfaring er Intel/Intel er enklere å få stabilt enn AMD/VIA, men som du sier er et stabilt AMD system ingen umulighet. Dessuten kommer det litt på hva man mener med "stabilt", mener du at ustabilt=bluescreen så har du helt rett. Jeg hadde aldri bluscreen med AMD systemet mitt jeg heller, men utrolig mye annet irriterende tull med HDer,CD-ROM etc som ikke fungerte optimalt.

 

Videre nedover leger du skylden på de som skriver driverne, så lenge det funker stabilt med Intel/Intel bør det vel funke med AMD/VIA også? Sef er det dårlige drivere der ute, men du kommer ikke unna det faktum at veldig mange med VIA chipsett + AMD sliter med diverse problemer. VIA har også flere chipsett for AMD, det er ikke sikkert problemene gjelder alle. Intel/VIA skal visstnok fungerer bra, iflg dem som har prøvd det, men....

Lenke til kommentar

Hei igjen takk for dere svarte...

 

dere som svart først.. jeg vet at det er viften som bråker og ikke CPu :grin: beklager at jeg ikke skrev det tydelig.. har litt problemer med skrivingen min som dere kan se...

 

jeg har en Athlon Thunderbird 900Mhz er fornøyd med den... men lurte litt på om jeg skulle prøve P4

jeg vil ikke bruker mer enn kr. 6000 - 8000 på CPU, Ram ,HK og kabinet...

 

har dere noe å anbefaler meg??

 

 

PS:

DivxDude det var ikke snilt av deg å legge ut den linken der :razz:.... hvis du skal holde på med sånn finn et annet sted å lek.. :wink:

Lenke til kommentar

Til Divxdude: Hva pokker er poenget med å poste en sånn url? (Nei, jeg har ikke prøvd den) Fikk du et kick av å tenke på alle de som slet pga den url'n ? Dette blir bare for dumt og om noen spør meg, så burde du ban'es veldig lenge... veldig... At en fjortis poster noe sånt som første post i "Søppel" er en ting, men at en med snart 1000 poster gjør sånt .. det blir bare for dumt.

 

*Uler "Baaaan" mot månen og går og spiser* :razz:

Lenke til kommentar
Quote:


xthal skrev (2002-12-14 14:05):

pøh, akkurat som at amd skulle støye mere :smile:


sett deg litt inn i ting før du kommer med slike uttalelser



Nåja var da ikke feil det, Har hørt amd kjøle vifter som høres ut som et f16 flymotor. Om ikke vedkommende vet hvilken vifte han/hun skal kjøpe kan du risikere å få en vifte som støyer. Er ikke alle som leser vifte testene før de kjøper.
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 00:18, skrev Kjetil Lura:

Nåja var da ikke feil det, Har hørt amd kjøle vifter som høres ut som et f16 flymotor. Om ikke vedkommende vet hvilken vifte han/hun skal kjøpe kan du risikere å få en vifte som støyer. Er ikke alle som leser vifte testene før de kjøper.


 

Joa, men det kan du si om alt da. Folk som ikke vet hva de kjøper, risikerer ofte å kjøpe ting som ikke "er helt optimale". Enten om det er AMD XP, støvsugere eller trådløse telefoner... Man må gå utifra at folk velger å lese litt info om varene før du kjøper dem, og nettbutikkene har blitt flinkere til å legge ut info om støynivå. Om ikke de får direkte lydløse kjøleløsninger, så burde de kunne få tak i noen med "nokså moderat lydnivå".

 

Lydløst er en "entusiat-greie" som "vanlige" ikke har noe forhold til/mulighet til å skaffe seg uten å undersøke en del nøyere. Og da vil AMD XP og Intel P4 stille veldig likt...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 00:18, skrev Kjetil Lura:

Quote:


xthal skrev (2002-12-14 14:05):

pøh, akkurat som at amd skulle støye mere :smile:


sett deg litt inn i ting før du kommer med slike uttalelser



Nåja var da ikke feil det, Har hørt amd kjøle vifter som høres ut som et f16 flymotor. Om ikke vedkommende vet hvilken vifte han/hun skal kjøpe kan du risikere å få en vifte som støyer. Er ikke alle som leser vifte testene før de kjøper.

Igjen, det gjelder både AMD go intel

Lenke til kommentar

Spørs seff litt hva du ser etter med hvis det er i klassen 2.4GHz/2400+ er AMD kort og godt et dårligere kjøp. Ikke billigere (de 200 kronene du sparer går i CPU vifte) og hovedkortene er langt mindre modne.

 

Ser du etter 1800+/1.8GHz er du bedre tjent med AMD siden man her har en merkbar prisdifferans, i AMD's favør.

 

Ha du en politisk agenda (vil ikke ha Intel etc) er det subjektivt - ikke relevant for en "annen manns" valg.

Lenke til kommentar

Quote:


Dollar skrev (2002-12-15 01:23):

Spørs seff litt hva du ser etter med hvis det er i klassen 2.4GHz/2400+ er AMD kort og godt et dårligere kjøp. Ikke billigere (de 200 kronene du sparer går i CPU vifte) og hovedkortene er langt mindre modne.



 

Tja... en 2400+ _er_ en del raskere enn en 2,4 GHz P4 når en bruker nForce2 hovedkort til XP. nForce2 hovedkort er heller også meget stabile. Kan ikke helt se hvorfor XP er noe dårligere valg enn P4 da... Heller motsatt ettersom XP yter langt bedre på "vanlig" programvare som ikke er optimalisert for SSE2. En er rett og slett sikret jevnere ytelse.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 18:27, skrev QTC:

Quote:


Den 2002-12-14 16:42, skrev Divxdude:


and check this out!


LINK
:evil:
:evil:
:evil:


 

Særdeles grov utskjelling sensurert.

 

 

Denne form for poster vil føre til utestegning. Det nytter ikke å bekjempe flammer med bensin - det blir bare verre. Send i stedet en privat melding eller mail til moderator, så er saken i de beste hender.

 

QTC har mottatt en advarsel via PM. Divxdude er også under observasjon.

 

mvh. moderator yummy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...