Gå til innhold

Plass til Geforce 8800GTS i et micro ATX kabinett?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal kjøpe en ny PC med følgende størrelse på kabinettet:

192x420x385mm (bxdxh).

Vil det være mulig å plassere et Nvidia Geforce 8800GTS i et slikt kabinett eller kan jeg risikere plassproblemer?

8800GTS er jo 220mm langt og man skal jo montere PCIExpress strømforsyningen på enden av grafikkortet. I front av kabinettet nederst er det montert harddisk (vertikalt montert) og plass for ekstern harddisk ved siden av. Men denne stikker ikke helt ned til bunn av kabinettet. Det virker som om PCIExpress sloten og PCI sloten nedenfor (som skjermkortet vil dekke) går klar (minst delvis klar) av rammen som harddisken sitter i. Men selv om den ikke skulle gjøre det vil det allikevel være nok plass? Eller kan jeg risikere at grafikkortet blir for langt. Det sitter allerede et X1700SE skjermkort i maskinen, men det er nok kortere.

Er det noe man kan gjøre vil for eksempel rammen for harddisk blokkerer for skjermkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde et micro atx kabinett før og jeg kjørte x1900xtx i det fint, eneste forskjellen er at micro atx er lavere i høyden(både på hovedkortet og kabinettet) men er ca like lang i lengden. så det skal funke fint

Lenke til kommentar
hadde et micro atx kabinett før og jeg kjørte x1900xtx i det fint, eneste forskjellen er at micro atx er lavere i høyden(både på hovedkortet og kabinettet) men er ca like lang i lengden. så det skal funke fint

8245739[/snapback]

Det høres bra ut. Takk for svaret. Så du tror ikke at HP (som lager PC'en) har vært så dumme at de har latt rammen for harddisker etc. kunne blokkere for lange skjermkort? Det ville jo isåfall være en skikkelig bommert om de ønsker å selge PC'er som kan oppgraderes.

Jeg sitter med et liknende plassproblem høyere opp i kabinettet fordi jeg må bytte ut strømforsyningen min med en som er på over 500W. Hiper sin er 16cm dyp, mens standard dybde er 14cm. Jeg håper ikke det betyr at den vil komme for nær DVD spilleren. Da må jeg vel velge en annen strømforsyning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...