Leaf Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hei! Ser litt på Daelim Roadwin (125ccm) Konfirmerer meg til våren, og skal kjøpe lett-mc så fort pengene sier det er greit! Men jeg lurer på en ting, hvordan vil det funke med vinterdekk på den? Den er jo ikke noen crosser/supermotard akkurat. Men, vil det gå bra? Ser også på Yamaha DT125R / DT125X. Vil disse være et bedre valg når jeg skal kjøre hele året? Takker for svar. Jeg er ny på dette emnet! Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Den tåler iallefall en del juling, det skal den ha . Vet desverre ikke hvordan det funker med vinterdekk på den, men kan prøve å finne ut imorgen. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Takker. Har du denne sykkelen? Den er utrolig pen! Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Nei, men en venn av meg har den. Har prøvd å kjøre den, og vil ikke si den går spesielt godt, men den er veldig pen og er behagelig å kjøre. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Noen andre som har denne sykkelen her? Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Er bare dumt å kjøre en dyr sykkel på vinteren, da det er fort gjort å tryne, selv om du har vinterdekk, og sykkelen vil bli full av rust om sommeren Kjøp deg heller en billig moped å kjøre om vinteren. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Er bare dumt å kjøre en dyr sykkel på vinteren, da det er fort gjort å tryne, selv om du har vinterdekk, og sykkelen vil bli full av rust om sommeren Kjøp deg heller en billig moped å kjøre om vinteren. 8273549[/snapback] Er vel den billigste lettsykkelen man kan få da. Er ikke så mange andre som koster 29 tusen.. Men kan jo si en ting da, at på DT'en så sitter man høyere og tyngdepunktet er høyere, mens på Roawin'en sitter man lavere og tyngepunktet er også lavere enn på DT'en. Så derfor vil jeg tro at det er lettere å holde seg oppreist med en sykkel som har lavt tyngdepunkt, samtidig som kam lettere kan redde seg med beina, enn dersom man så vidt når nedi bakken.. En sykkel med lavt tyngdepunkt ligger også bedre på veien. Skal du kjøre mye i skogen, eller på andre dårlige grusveier så velger du DT'en. Skal du kjøre mest på asfalt velger du Roadwin'en Selv foretrekker jeg KTM 125.. Endret 30. mars 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Så Roadwin'en kan være lettere enn DT'en å kjøre med på vinteren? Er det å få vinterdekk til Roadwin da? Hvor bra går disse to syklene, btw? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Så Roadwin'en kan være lettere enn DT'en å kjøre med på vinteren? Er det å få vinterdekk til Roadwin da? Hvor bra går disse to syklene, btw? 8279205[/snapback] Vinterdekk er vel å få til det aller meste. Jeg vil tro Roadwin'en er bedre enn DT'en på vinterføre på grunn av det lave tyngdepunktet. Roadwin er vel ikke den sykkelen som går best, men med tanke på prisen så får man en meget god sykkel Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 Toppfart? 120km/t? Hvem er billigst på mila, osv? Må tenke litt på hvem som bruker mest penger i fremtiden, også! ;P Kanskje ingen av dere som vet , men.. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Toppfart? 120km/t? Hvem er billigst på mila, osv? Må tenke litt på hvem som bruker mest penger i fremtiden, også! ;P Kanskje ingen av dere som vet , men.. 8279501[/snapback] To kamerater av meg har Roadwin og DT. DT'en går vel orginalt i 115-120, Roadwin'en er jeg ikke helt sikker på, men tror at den går like fort. Men det er bare et par enkle grep som skal til så går den fortere.. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Toppfart? 120km/t? Hvem er billigst på mila, osv? Må tenke litt på hvem som bruker mest penger i fremtiden, også! ;P Kanskje ingen av dere som vet , men.. 8279501[/snapback] dalimen er 4.takt og bruker mindre bensin en DT som vel er 2 takt ? Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 31. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Når det gjelder bunndrag da? Hvem av de drar best? (Regner med at det er Roadwin'en)? De koster jo omtrent like mye, om du kjøper en godt brukt DTR/DTX. Trim på lett er vel like ulovlig som på moped, eller? Endret 31. mars 2007 av Leaf Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Når det gjelder bunndrag da? Hvem av de drar best? (Regner med at det er Roadwin'en)? De koster jo omtrent like mye, om du kjøper en godt brukt DTR/DTX. Trim på lett er vel like ulovlig som på moped, eller? 8279869[/snapback] Hva får deg til å tro ad Roadwin'en drar bedre enn DT'en? Vil du ha ytelse går du ikke for en Roadwin, gå heller for DT'en du. Og ja, trim er like ulovelig på lett. Du vil ikke få noe ut av trim på Daelimen uansett. Endret 31. mars 2007 av barely_amused Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 har ikke 4.takt bedre bunndrag en 2 takt da ? Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 har ikke 4.takt bedre bunndrag en 2 takt da ? 8280082[/snapback] Vel, den har vel det hvis begge skal være originale, 4t drar stort sett likt over hele turtallet, mens 2t kicker litt lenger opp. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Når det gjelder bunndrag da? Hvem av de drar best? (Regner med at det er Roadwin'en)? De koster jo omtrent like mye, om du kjøper en godt brukt DTR/DTX. Trim på lett er vel like ulovlig som på moped, eller? 8279869[/snapback] Hva får deg til å tro ad Roadwin'en drar bedre enn DT'en? Vil du ha ytelse går du ikke for en Roadwin, gå heller for DT'en du. 8280075[/snapback] Trim er like ulovlig ja. Fordelen med Roadwin'en er at den får du ny til prisen av en brukt DT Uansett, det er bare et par inngrep som skal til for å få den til å gå bedre. Kjører du ordentlig er det veldig liten sjanse for å bli tatt, siden lettsykler veldig sjelden stoppes/kontrolleres for dette. Men hvorfor skal den gå så fort? Det er jo ikke lov til å kjøre i mer enn 100 i Norge uansett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå