Gå til innhold

Mistet internett i vista

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjører Windows Vista Business Norsk på min bærbare Hp nc6000. Internett har funket helt topp gjennom den tråløse adapteren helt til idag. Det som hendte var at jeg var litt langt unna den tråløse senderen og hadde lite signaler. Prøvde å gå inn på firefox (IE fungerer ikke når jeg surfer tråløst?!), men det sto det bare siden kan ikke vises. Så jeg tenkte at jeg måtte nærmere for å få tilgang til nett, selv om jeg var koblet til nettverket. Da jeg kom nesten inntil boksen, med fullt signalstyrke, fungerte fortsatt ikke internetten, selv om det sto at jeg var koblet til. Tok en restart, men fortsatt ingen internett. "jordkloden" som indikrer at du er på nett, vises på tilkoblingen, men når jeg prøver å starte firefox, finner jeg ikke siden. Når jeg feilsøker finner den heller ingen feil. Har prøvd å deaktivere, koble til pånytt, konfiguere tilkoblingen på ny, men fortsatt "problem med lasting av side". Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et lignende problem selv. Mister også surfemuligheten. Alt annet går fint, bare ikke å surfe på nett. Hos meg retter det seg når jeg starter PC-en på nytt.

Har ikke funnet ut hva som er årsaken til problemet. Nettverkskortet mitt støttes med drivere i Vista, så jeg tviler på at det er et driverproblem. Begynner å lure på om det har noe med IPv4/Ipv6 å gjøre. Ingen oppdateringer rundt dette feltet, og det virker som det er få som har dette problemet.

Jeg har ikke noen gode løsninger akkurat, da jeg selv plages med omtrent det samme. Du kan prøve å avinstallere nettverkskortet og legge det til igjen.

edit: Eier du også et Belkin nettverkskort?

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Har et lignende problem selv. Mister også surfemuligheten. Alt annet går fint, bare ikke å surfe på nett. Hos meg retter det seg når jeg starter PC-en på nytt.

Har ikke funnet ut hva som er årsaken til problemet. Nettverkskortet mitt støttes med drivere i Vista, så jeg tviler på at det er et driverproblem. Begynner å lure på om det har noe med IPv4/Ipv6 å gjøre. Ingen oppdateringer rundt dette feltet, og det virker som det er få som har dette problemet.

Jeg har ikke noen gode løsninger akkurat, da jeg selv plages med omtrent det samme. Du kan prøve å avinstallere nettverkskortet og legge det til igjen.

edit: Eier du også et Belkin nettverkskort?

8247344[/snapback]

Hei.

Samme skjedde på min stasjonære da jeg tok ut sladden til modemet.

På xp får du nytt ip nummer hver gang du gjør dette, men vista har fast ip-adresse.

Tilbakestill pc`n.

Alternativet kommer opp etter feilsøking.

Det funka på min data....hver gang :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...