Gå til innhold

Min Shuttle SK41G er alvorlig syk :(

Anbefalte innlegg

Hei..

Satte sammen maskinen for et par dager siden. Den funket helt som den skulle. Installerte Win 98(skal ha XP og 98). Så installerte jeg alt av drivere+ oppdateringene fra "windows update". Just for fun skulle jeg teste det integrerte grafikkortet så jeg kjørte 3D Marks 2001SE. Det gikk greit(fikk 744 poeng :grin: ). Så var det på tide å sette inn det "ordentlige" grafikkortet, Geforce 3 Ti200. Installerte 41.xx driverne(nyeste) og kjørte 3D Marks igjen. 30-40 sekunder ut i testen fryste PCen seg totalt!? Kunne ikke se noen grunn til det da temperaturen i maskinen skulle være grei( cpu= 45 grader).

Restartet PCen og prøvde testen en gang til. Da frøs maskinen seg etter kun ett sekund eller noe sånt.

Og nå skulle jeg ikke få se noe mer til PCen, dvs ved neste restart var den helt død. Det som skjer når jeg trykker på power knappen er at hdd+ cd-rom lampa lyser konstant og vifta kjører på full guffe hele tida(noe den kun skal gjøre i 1-2 sekunder i oppstarten). Men det verste av alt er at det kommer ingenting frem på skjermen, den er helt svart. Har prøvd å koble fra alle komponenter og starte PCen kun med CPU+RAM og skjermkort(intergrerte). Men det utgjør ingen forskjell.

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Det er definitivt noe alvorlig feil med maskinen.

Glemte å si at jeg har også prøvd å cleare Cmos men til ingen nytte.

Noen tips til hva jeg kan prøve? Eller kanskje noen kan bekrefte hva som er feil ut i fra beskrivelsen og om jeg må returnere den og få ny?..

Shuttle Barebone SK41G

AMD XP1600+

512 MB Twinmos PC2100 RAM (2*256)

WD 60GB hdd

Gainward Geforce3 Ti/500TV 128MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er dessverre nødt til å returnere SK41Gen, ja.

Jeg mener dette fordi:

Siden du nevner at vifta går på full guffe hele tiden, samt at alle LEDs på de HD/optiske drevene lyser hele tiden og at du har forsøkt å starte systeme kun med CPU og RAM. Høyst sannsynlig har hovedkortet røket. Tror ikke CPU har tatt kvelden siden du nevnet at tempen på denne var OK.

Hvordan dette kan ha skjedd aner jeg ikke, men jeg er rimelig sikker på at dette er en produksjonsfeil eller en annen form for en senskade. Med andre ord har du vært skikkelig uheldig..!

Hadde en lignende ekkel følelse som du har nå da lydkortet på min SB51G klikket fullstendig (forsvant i WinXP selv om den var aktivert i BIOS) etter å ha satt FSBen til 150MHz. Heldigvis for meg funket det fint igjen da FSBen ble redusert til 145MHz...

Lenke til kommentar

Ok..

Jeg skal returnere den til komplett data hvor jeg bestilte den.

Håper de finner feilen slik at det ikke oppstår komplikasjoner med å få ny eller evt. reparert maskinen.

Jaja.. skitt til uflaks man kan ha. Har gått å ventet på SK41G lenge så skjer dette :sad:

Edit: "skitt" var autosensuren. Jeg brukte et mer folkelig ord, men men.. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: SprengtLegobil på 2002-12-15 14:56 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...