eppis Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 jeg har klart og installere bluetooth men jeg får ikke til og lage pair mellom telefonen min en Nokia N80 og Archlinux. Jeg bruker KPPP til og slå nummer Nokia telefonen reagerer men KPPP sier bare etter en 30sec at Modemet er opptatt. På connection details på KBluetoothD så ser jeg at det er en aktiv connection mellom telefon og pc men det kommer ikke opp noe pairing vindu så det bare timer out uansett hva jeg prøver. prøver jeg og starte pairing fra telefonen skjer det absolutt ingenting. HCI config Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor # # HCI daemon configuration file. # # HCId options options { # Automatically initialize new devices autoinit yes; # Security Manager mode # none - Security manager disabled # auto - Use local PIN for incoming connections # user - Always ask user for a PIN # security user; # Pairing mode # none - Pairing disabled # multi - Allow pairing with already paired devices # once - Pair once and deny successive attempts pairing multi; # Default PIN code for incoming connections passkey "1234"; #helper pin_helper /etc/bluetooth/pin-helper; } # Default settings for HCI devices device { # Local device name # %d - device id # %h - host name name "BlueZ (%d)"; # Local device class class 0x3e0100; # Default packet type #pkt_type DH1,DM1,HV1; # Inquiry and Page scan iscan enable; pscan enable; # Default link mode # none - no specific policy # accept - always accept incoming connections # master - become master on incoming connections, # deny role switch on outgoing connections lm accept; # Default link policy # none - no specific policy # rswitch - allow role switch # hold - allow hold mode # sniff - allow sniff mode # park - allow park mode lp rswitch,hold,sniff,park; } RFCOMM config Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor rfcomm0 { # Automatically bind the device at startup bind yes; # Bluetooth address of the device device 00:12:D2:32:0B:CB; # RFCOMM channel for the connection channel 0; # Description of the connection comment "Nokia N80"; } jeg antar at dette er key fila men det funker ikke uansett. cat /etc/bluetooth/pin-helper1234 Lenke til kommentar
eppis Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 bump... noen som vet dette? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Slik jeg har forstått det iallefall, så benytter ikke bluez v3 lenger de konfig-filene du viser fram og har gått helt over til å lagre instillinger via dbus. Jeg vet ikke hvilken bluez versjon arch bruker. Hvis arch bruker v3 må du bruke hcitools o.l. til å sette de instillingene du vil ha. Endret 28. mars 2007 av HavarN Lenke til kommentar
eppis Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) jeg har 3.7 bluez-libs 3.7-4 bluez-utils 3.7-5 men jeg skal prøve hcitool også se om jeg får det til takk. Endret 28. mars 2007 av eppis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå