Ståle Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Har en forholdsvis ny TV på rommet mitt. Analogt signal. Jeg får dette analoge signalet via en forsterker/repeater (?) som er koblet på uttaket fra antennen. Dette virker fint for det meste, men avogtil kobler det ut, og jeg får bluescreen (siden "bakgrunnsfargen" til TVen er blå istedenfor vanlig støy) i 2ns og så kommer signalet tilbake. Men samtidig forsvinner lyden også kommer den gradvis igjen. Tar ca. 2-3 sekunder. Dette hadde ikke vært et problem hvis det hadde skjedd annenhverdag, men når det skjer; skjer det ofte 10-20 ganger etterhverandre og varer i 5-10 minutter. Og dette er forb***a J**lig å se/høre(ikke høre) på. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Er det signalet som faller ut (altså antennen sin skyld)? Eller er det repeateren/forsterkeren av signalet som kanskje burde forsterket litt mer? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 ingen som har noe peiling? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Ingen som har peil? Dette blir bare mer og mer plagsomt. Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Har du prøvd å koble kablen rett i tven? Er mulig det er ant. forsterkeren som er gåen. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Det er en grunn til at jeg har ant. forsterker da Men far vel skaffe meg en ny en da, hvis det kan vaere det som er gale. Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Det er en grunn til at jeg har ant. forsterker da Men far vel skaffe meg en ny en da, hvis det kan vaere det som er gale. 8468717[/snapback] Påse at du bruker en trippelskjermet antennekabel, og ikke en "god dyr kabel" som bare har fine gullplugger og 1-2 lags skjerming. Dette ar fort i mot atmosferisk og lignende støy, og siden støy somregel er variabel så kan problemet bli likedan. Det er også å anbefale at antennekabelen ikke overstiger 10meter dersom koblet DIREKTE i uttaket uten T-splitt, men siden du har en forsterker i uttaket så tror jeg det skal gå fint med selv 10meter og flere apparater koblet på. Kabelen bør heller ikke "surret rundt" el- og andre signal/strømkabler da det desidert kan skape trøbbel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå