Gå til innhold

Michael Tsarion / Alex Jones

Anbefalte innlegg

Tullete konspirasjonsteorietikere? Begrunn!

8244708[/snapback]

Michael Tsarion prøver på en av filmene sine å overbevise seeren om at media hjernevasker befolkningen med formål å opprettholde samfunnseliteten uten at noen stiller spørsmål ved det. En helt grei teori, som har mye basis i fakta. Les\se blant annet Noam Chomsky sin "Manufacturing Consent" for mye av historien bak hvordan media blir brukt, og historikken bak hvordan det ble utviklet. Mye skummelt der, men Chomsky gjør nøye research og skriver klart og tydelig og gjør det lett å se forskjell på hva som er hans teorier og hva som er de historiske fakta.

Men... Det Michael Tsarion gjør er noe helt annet. Han, blant annet, bruker et sitat fra skaperen av Ren & Stimpy tegnefilmene, John K., som bevis. John K har i et intervju en eller annen gang sagt noe sånt som at "Ambisjonen i livet er å korrumpere uskyldige barnesinn". Ser man dette i lys av av at Ren & Stimpy fikk mye kritikk av kristen-konservative for å "korrumpere uskyldige barnesinn", så er det klart at dette er et satirisk svar på sinnsyke anklager. Men i Michael Tsarion sine øyne er det ikke noe satirisk med det i det hele tatt, i hans øyne er det bevis på at makteliten sier sine intensjoner rett ut, de skjuler dem ikke lenger engang.

Først så er det glimrende gjort å ikke se at en slik kommentar, fra en satiriker, er satirisk. Man må nesten være Michael Tsarion for å greie det mesterverket. Når satiriske kommentarer kommer fra satirikere, så regner jeg personlig med at kommentarene var satiriske. For Michael Tsarion er det tegn på en stor konspirasjon.

Uansett... over til neste problem jeg har med Tsarion sin analyse av John K. Hvordan i all verden greier man å påstå at John K er en del av makteliten? Dette er snakk om en enslig animatør som var heldig nok til å få 1 stor hit-serie, som likevel ble tatt av TV på høyden av sin popularitet på grunn av sitt kontroversielle innhold som Nickelodeon ikke likte. Etter det har ikke John K akkurat hatt flust med jobber, men han får en del høyprofiljobber, og kan derfor arbeide med sine egne flashanimasjoner. Siden flashanimasjonene ikke er en veldig profitabel bransje for ham, så kan man regne med at det finnes folk på dette forumet som tjener omtrent det samme som ham i gjennomsnitt. Mye penger inn + Mye penger ut = Ikke mye penger igjen. Som godt stillte animatører flest så er det så er han mer eller mindre en vanlig arbeider, men som har råd til å leke seg med sine egne kreative prosjekter.

Men... For Michael Tsarion er altså John K en del av den hemmelige makteliten.

Og når han greier å bruke det "poenget" for å raskt snu debatten over til at Illuminatien styrer verden med hemmelig informasjon som kom fra Atlantis hvor mennesket ble genmanipulert av romvesener fra en hemmelig planet med en 360 års bane rundt jorden.....

... Vel.... da er det ikke snakk om seriøse argumenter.

Ren & Stimpy ------- Romvesener fra planet X?

Ikke akkurat en svært logisk sluttning.

Så.... Michael Tsarion er morsom... men komplett ravende gal. Men han har i alle fall funnet en måte å tjene til livets opphold på. :thumbdown:

Og la oss ikke begynne å snakke om Alex Jones..... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bevis: Menneskeheten har blitt manipulert gjennom religion, krig og skolesystemet, splitt og hersk metoden i århundrer.

Hvordan beviser det at "De aller fleste klarer ikke innrømme at de har levd på en løgn og ikke har blitt fortalt sannheten underveis."?

Og du trenger BEVIS?

Nei, jeg tar alt folk på Internett sier for god fisk.

Lenke til kommentar

Hehe. :)

Det er ingen som snakker om dommedag, jeg merket meg også at noen lenger oppi tråden prøvde å sammenligne Alex Jones og Tsarion. Det blir for dumt.

Alex Jones forholder seg bare til informasjonen han finner gjennom dagene som går, informasjon levert på døra, informasjon han graver opp selv, informasjon han kommer over sammen med andre opptatt av "The Constitution" i USA.

Dette må amerikanerene få lov til om de føler at rettigheter er noe å samle på.

Michael Tsarion derimot bringer bare frem interessant fakta fra historien og legger frem sitt eget synspunkt (skjeldent, i ny og ne) og andre høyt respekterte forskere/lærere/presidenter/filosofer/arkeologer/professorer/etc i sitt felt, sine utspill. Et puslespill som gjør det enklere for et menneske å forstå hva som har skjedd og foregår den dag i dag.

Det er ikke snakk om konspirasjonsteorier som at verden går under osv, det er informasjon om oldtidssymbolikk, mytologi osv. Tsarion's matriell hører ikke hjemme i konspirasjonsverden da det han snakker om bygger på fakta som allerede er lagt ut av mennesker på topp i sitt felt. Det ville derfor være feil å legge denne mannen under gruppen "konspirasjonsteoretiker".

Michael Tsarion er utdannet psykolog og har siden barndommen interessert seg for oldtidsmytologi som celtisk historie + symbolikken som hører med.

Siden har interessen bare fattet mer og mer interesse og han har lest seg gjennom historie fra Irland til England og ellers ut i Europa.

Stoffet hans er derfor for mennesker som interesserer seg for slikt, interessant.

Grunnen til at jeg i det hele tatt gidder å bruke tid på dette forumet er fordi denne tråden kom lenger nede på førstesiden @ google søk "Michael Tsarion".

Lenke til kommentar

Man kan være en tulling selv om man har utdannelse og bruker sitater fra kjente fagfolk.

Og denne dommedagsleksjonen, om jeg tar meg tid og laster den ned, vil den bare handle om symbolikk og mytologi, eller driver denne fyren faktisk og forfekter at verden vil gå under om fem år?

Lenke til kommentar

Etter min mening, har Tsarion sitt perspektiv sammensatt som et puslespill av andre fagfolk's utsagn og arbeide, fra A til Å (i dag). Han bringer frem interessante utspill selv i ny og ne, etter min mening, basert på sunn fornuft og forståelse i forhold til informasjonen han bruker. :)

Endret av kon2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min interesse for konspirasjonsteorier begynte for alvor med valget i USA i 2004:

George W. Bush Jr og John Kerry som skulle være politiske motpoler, viser seg og være begge "Bonesmen"; medlemmer av Skull & Bones. En hemmelig organisasjon som begge har sverget trosskap til FØR de blir presidenter...

Mao samme HVEM som vinner...snakk om sjakktrekk...

Ja jeg vet det vil komme mange som sier at DET spiller jo ingen rolle, de spiller bare kort, strikker og bytter frimerker...

Jada, demokratiet går sin gang...

Se Bush og Kerry få et direkte spørsmål vedr dette på TV:

Bush & Kerry

Lenke til kommentar

8953314[/snapback]

Jeg ville blitt overrasket om du ikke fant at majoriteten, hvis ikke alle av Norges statsministere er/var medlemmer av statskirken. Betyr det at det er samme hvem som styrer, de er jo alle fra samme organisasjon?

Du er helt på jordet, men det skjønner du vel om du tenker deg om.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Wikipedia.....

During the months of July and August 2001, Alex Jones ran a campaign which he dubbed 'Expose the Government Terrorists' on both his TV and radio shows. He encouraged people to call the White House and tell them not to go ahead and launched the staged terror attack that would become the foundation of their push for martial law.

On Wednesday July 25th 2001, during a taping of Alex's local cable access TV show in Austin, Texas, he elaborated on how 'Globalists' were set to use their operative Osama bin Laden and that the preparations for a terror attack were in their final stages. He mentioned the World Trade Centre buildings as a potential target, among others.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vennen, du kan ikke sammenligne medlemskap på statskirken og bones and skulls. Hvem som helst kan være medlem av statskirken, og det er ikke skjult for andre. Om skulls and bones ikke hadde vært noe big deal, hvorfor er det da så hemmelig. Om de ikke har noe å skjule, så hvorfor sa bush på et intervjue at han er medlem men at det er så hemmelig at han ikke kan snakke noe mer om det??

Grunnen til at det er big deal at presidentene er med i slike kult er fordi de har sverget brorskap til alle i kulte, Det vil si at skulls and bones kommer forran det amerikanske folket.

9/11 er bare tull. Jeg synes synd på de som ble drept i bygningen, og på alle de stakkars afghanerne eller iraqerne som måtte lide på grunn av penger og makt.

Om det amerikanske stat ikke har noe å skjule, så hvorfor kan de da ikke gi ut videoen som viser krasjet på pentagon? Hvorfor i all verden gikk FBI ut og sa at de fant passet til en av terroristene, men at de ikke kunne vise den. Men ikke nok med det, men ingen lik ble funnet, men det passet overlevde fly krasjet, give me a break.

Den som tjener mest penger på krig er bankene, om du ikke tror meg så begynn og les og grav. Bankene produserer mer penger og staten låner penger av bankene for å gå i krig. Og det amerikanske folket blir belastet med høye skatter for å betale ned lånene til bankene.

Om du også går inn for å vite mer kan du finne ut at amerikanske firmaer har tjent seg rike på disse krigene, søk på halliburton, parsons, dyncorp international,transatlantic traders ,black water etc. Det er snakk om bilion dollar kontrakter. Se dokumentaren Iraq for sale. Der ser du kun amerikanere blant annet soldater som forteller historien sin.

Si meg en ting, hvor ble det av atom våpne som iraq ble beskylt for å ha?? De gikk imot FN, og verden gjør ingenting med det, systemet fungerer ikke. Og ikke våg å si at saddam var ond. Det finnes så mange andre onde mennesker i verden at saddam ville ha vært den snille blant de alle, hvorfor ikke ta dem? Eller de kunne ha fjernet han u golf krigen, hvorfor gjorde de det ikke da?

Og så må dere huske at det var alt for mange brannvesner i 9/11 som hørte at det var bomber som eksploderte i bygningen. Bare se på fly krasjet igjen. Den traff en kant, hvordan i all verden faller da hele bygningen så vakkert sammen. Den skulle jo ha falt skakt. Og ingeniørene som bygde bugningen sa selv at den tolte fly krasj. LATTELIG HELE GREiA, og folk sluker alt median forteller dem.

Nå går jeg vekk fra hovedtemaet. Norge snakker om å hjelpe afrika, de gir millioner av kroner til uhjelp, men samtidig så selger de våpen til disse landene. Hvorfor?? det er som om vi på den ene siden gir dem brød til å overleve til dagen etter slik at de kan bli skutt av våre våpne dagen etter.

Eneste grunnen til at jeg nevner de tingene er fordi folk ler av andre som tenker uten for boksen. David eicke er et godt eksempel. I begynnelsen var han på et tv show der de gjorde narr av han, de dreit han ut, men 10 år senere hadde alt det han hadde sagt skjedd og han kom tilbake til programmet og du skulle ha sett hvor ydmyk program lederen var.

Akkurat det samme med vietnam krigen, Vi trodde det at USA gikk til krig mot vietnam for å hjelpe verden, men i dag vet vi at det feil. At det lå mer bak det hele en det vi var fortalt.

Jeg tror folk er generelt redde for å innse sannheten. For sannheten er dessverre stygg. For mange er det bedre å leve der alt er rosenrødt. Men hvis du vil ha fred, må du begynne å åpne øynene og se hva som skjer i verden. Og husk å respekter verandre. Spiller ingen rolle hvor vi kommer fra i verden, om en i afrikalider, kommer vi her i Norge til å lide og. Ønsk fred og tenkt fred, vik unna hat og krig

PS. Beklager hvis jeg har endel skrivefeil, skrev litt fort for jeg må tilbake til mine lærebøker, eksamen er alltid gøy, hehe

Jeg ville blitt overrasket om du ikke fant at majoriteten, hvis ikke alle av Norges statsministere er/var medlemmer av statskirken. Betyr det at det er samme hvem som styrer, de er jo alle fra samme organisasjon?

Du er helt på jordet, men det skjønner du vel om du tenker deg om.

Lenke til kommentar

Angående 9/11 så er jeg selv ingeniør innen bl.a metallurgi og finner ikke noe som helst pussig ved at bygningene kollapset som de gjorde.

Argument fra autoritet er ikke holdbart, annet for en selv, dessuten er det noe som heter occhams Razor.

Bruk den du ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...