Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ha sex med "ukjent" person - unngå smitte?

Gjest Gjest_Undrende_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Undrende_*

Forsøker meg her jeg, siden det er så mange vise her inne;

Ved one - night - stands eller ved treff over nett og en avtaler møte -> både med det andre kjønn, men også eventuelt med det samme kjønn.

Hvordan skal en unngå kjønnssykdommer? Hiv?

Det er jo fort ikke så lett å treffe hverandre og ha meg med hverandre - en kan jo bli smittet. Hvordan praktiserer dere dette?

Bør en avtale å ha med seg hver sin lege-attest som sier at en er 100% frisk til et møte?

Kjenner jo til kondombruk, men så utrolig kjedelig å ha oralsex (suge/slikke you name it) og bare kjenne smaken av gummi....

Hvordan kan en løse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere nå avtaler å ta med legeattest- hvordan kan du da vite at den personen ikke har hatt seg med en eller flere innehavere av artige kjønnssykdommer?

Man kan si det om og om igjen: Det er bare to ting som beskytter mot kjønssykdommer - kondom og avholdenhet. Punktum.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Kondom er jo det beste, men av alternative løsninger, går et på at du er seriøs og sier ifra om du har sykdommer og treffer andre som gjør det samme. Det dumme med one-night-stands er jo at man aldri kan være sikker på å ikke bli smitta av et eller annet gyselig noe.

Lenke til kommentar

Å pule med kondom er som å dusje med regnfrakk/spise sjokkolade med papiret på!

Jeg har bare tatt sjangse når jeg har one night stands. Gidder ikke gå å bekymre meg, kanskje jeg burde, men hey - jeg lever bare en gang!

"Man skal ikke plage andre,

man skal være grei og snill,

og for øvrig kan man gjøre som man vil."

~Diddern

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Jeg har bare tatt sjangse når jeg har one night stands. Gidder ikke gå å bekymre meg, kanskje jeg burde, men hey - jeg lever bare en gang!

~Diddern

8246551[/snapback]

Du lever bare en gang, tenk så kjedelig å subbe rundt med HIV resten av livet, eller få skader på rørsystemene på grunn av grums du har pådratt deg. I Norge går faktisk andelen av ungdom som bruker kondom ned. Helsedepartementet har mangfoldige kampanjer til ingen nytte. Å ikke bruke kondom er som å stappe staken inn i en snøfreser uten å vite om den er i gang.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på opphavet til denne posten, og hvorfor den er blitt skrevet?

Første jeg tenkte, var "er det en hore som er ny i bransjen". :wee:

Men du er vel kanskje bare, liberal får vi kalle det da.

(løs)

Bruk kondom, røde kors var på skolen og prata om dette.

Kondom er viktig, du har ingen aning, vi fikk se bilder av stuff, og noe av dette man kan pådra seg blir man aldri helt kvitt heller. :hrm:

Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på opphavet til denne posten, og hvorfor den er blitt skrevet?

Første jeg tenkte, var "er det en hore som er ny i bransjen". :wee:

Men du er vel kanskje bare, liberal får vi kalle det da.

(løs)

Bruk kondom, røde kors var på skolen og prata om dette.

Kondom er viktig, du har ingen aning, vi fikk se bilder av stuff, og noe av dette man kan pådra seg blir man aldri helt kvitt heller.  :hrm:

8250989[/snapback]

Det kan være en mann, Chills :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om trådstarter er mann eller kvinne, homofil eller heterofil, er forsåvidt ikke relevant i denne sammenheng. De opplagte rådene er gyldige uansett. Er du kvinne får du mannen til å bruke kondom, er du mann bruker du det, uansett legning.

Ideen om at det ikke er så farlig fordi "man lever bare en gang" er misforstått. Det er nettopp derfor det er viktig. Kjønnssykdommer dreper ikke tvert, men kan ødelegge resten av det ene livet du har å leve. Det er som folk som råkjører med bil/MC og sier det samme. De glemmer at for hver råkjører som dreper seg selv sitter det en på Sunnås og er lammet fra halsen og ned. Det er en kjedelig utsikt for de neste 60 årene...

Husk også at hvis du ikke bruker kondom eller tar andre forholdsregler risikerer du å bli smittebærer selv. Det tar tid før sykdommene oppdages (og hvis du ikke bryr deg med å beskytte deg selv går du sikkert heller ikke til legesjekk etter en tur på byen.) Dermed risikerer du å ødelegge ikke bare ditt eget liv, men andres også.

Geir :)

Lenke til kommentar
Om trådstarter er mann eller kvinne, homofil eller heterofil, er forsåvidt ikke relevant i denne sammenheng. De opplagte rådene er gyldige uansett. Er du kvinne får du mannen til å bruke kondom, er du mann bruker du det, uansett legning.

8319315[/snapback]

Nei, for al del, det var desverre rettet mot Chills, som slik jeg ser det, var ganske raskt ute med å kalle trådstarter for "løs", bare fordi h*n ville ha seg noe over nettet.

Safety first ^^

Lenke til kommentar

8246551[/snapback]

Det er det mest idiotiske jeg har hørt noen sinne. Jeg går ut i fra at du ikke går og tester deg for hver gang du har hatt sex med en ny partner? Det er greit nok at du kan bli smittet selv, men du går også rundt og potensielt smitter andre når du ikke gidder å bruke kondom. Det kan også skje ting som gjør at hennes prevansjon ikke virker, og dama blir gravid. Det er jo kult :ermm:

Lenke til kommentar
Hva mener du med "nå puler jeg ikke hvem som helst"? Tror du at du kan se på en person om han/hun har en kjønnsykdom?

Vi snakker fremdeles om one night stands, her. Ikke om å ha elsker/elskerinne som man vet har testet seg og som man stoler på.

8326556[/snapback]

Selvfølgelig kan man ikke se på noen om de har kjønssykdom. men er ikke ofte mine damer er "one night stand!" er vell ikke mange 16-17åringer som holder på sånn...

Lenke til kommentar

Jeg er snart 20 å går andre året på allmenn, altså VK1.

Guttene gjør det stortsett til en sport og pule flest mulig naive jenter som sikler over deres sosiale og populære vesen.

De er vel nettopp passert 18, noen av de, og jeg er lite imponert.

Og jentene som skal være så mye eldre enn guttene, det ser jeg faen ikke et snev av.

Dette må ha vært for en generasjon siden, mulig dette gjelder i såfall bare på barneskolen.

Forøvrig har iallefall en av disse guttene enorme problemer med parforhold, overhørte noe greier. Og han satt med hode mellom beina og så ganske bekymra ut når rødekørs fortalte om alle de veldig gode grunnene til å bruke kondom.

HAHA.

Virker rett og slett som det er grupper med mennesker som puler seg imellom, blir nesten som fuck-fest. Da slipper jentene og bli stemplet som løs, og guttene forsyner seg.

Dette ser ut til å gjenta seg helg etter helg, håper noen blir gravid, da blir det andre boller i ovnene. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...