AlecTBM Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg har en maksin med kubuntu egdy og jeg har lyst på å sette opp et adhoc nettverk med maskina har lastet ned mobilemesh men jeg forsto det ikek helt noen som vet om noen andre måter eller noe sånt? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Bruk network-manager. Venstreklikk på knetworkmanager ikonet i panelet og velg "Create New Wireless Network..." fra menyen. Edit: NB! network-manager må ha kontroll over trådløskortet og trådløskortet må være satt til enable fra høyreklikk-menyen til network-manager for at du skal få fram "create new wireless network", valget. Endret 27. mars 2007 av HavarN Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) hmm har innstalert men finner ikke "Create New Wireless Network" i menyen. litt hjelp? har norsk versjon Endret 27. mars 2007 av AlecTBM Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Hmm... Jeg kjører vanligvis gnome på ubuntu, i network-manager-gnome har du dette valget. Men jeg kjører Sabayon med KDE på den andre maskinen min, der ser jeg at jeg ikke har dette valget i knetworkmanager... Altså, du kan ihvertfall bruke network-manager-gnome til dette... beklager at jeg sa noe annet i forrige post. Endret 27. mars 2007 av HavarN Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 hmm jeg legger til et VPN Men hvordan bruker jeg det? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) VPN står for Virtual Private Networking og går ut på å "emulere" et mindre (lokalt) nettverk ut fra et større nettverk. F.eks. kan du bruke vpn over internett til å samle flere maskiner som om de satt i et lokalt LAN. Andre bruksområder er å legge til kryptering på en nettverksforbindelse. Det har ikke mye med trådløse nettverk å gjøre. Jeg vet ikke om KDE kan kjøre gnome-applets, hvis det kan det, kan du jo prøve å bytte ut knetworkmanager med network-manager-gnome: sudo aptitude remove knetworkmanager sudo aptitude install network-manager-gnome Test om det virker: /usr/bin/nm-applet Hvis det virker kan du legge det til å starte når du logger inn i kde slik: ln -s /usr/bin/nm-applet ~/.kde/Autostart/nm-applet Edit: Gi tilbakemelding om det virker. Endret 27. mars 2007 av HavarN Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 alectbm@alectbm-laptop:~$ /usr/bin/nm-appletX Error: BadDevice, invalid or uninitialized input device 168 Major opcode: 145 Minor opcode: 3 Resource id: 0x0 Failed to open device X Error: BadDevice, invalid or uninitialized input device 168 Major opcode: 145 Minor opcode: 3 Resource id: 0x0 Failed to open device /bin/sh: /usr/bin/esd: not found den fikk jeg opp Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Men det kom ikke opp noe ikon der hvor knetworkmanager ikonet pleide å være? Kjørte du knetworkmanager mens du prøvde å starte network-manager-gnome ? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) nopp jeg starta ikek noe anna ikonet kom opp men jeg vet ikke om det funker skal prøve å fortsette EDIT: der funka det ja Endret 28. mars 2007 av AlecTBM Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Som sagt så funka dette. men jeg vil gjerne ha litt mer oversikt på det som skjer på nettet. Altså se hvem som bruker mest av linjen osv. Har hatt et progg på pc'n før jeg formaterte. Men husker ikke hva det het. Dette fant jeg i adept men som sagt husker jeg ikke hva det het. noen som vet? BTW dette var i konsollen Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 var ikke den men den så litt fin ut men den jeg snakker om er jo i konsollen og den viser spesfikk % av linja hver klient bruker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå