erikstein Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Har et problem med at xbox360'en blir for varm..den står i et ganske lite rom i en skjenk noe gjør sitt til at den henger en gang i blandt. Å flytte den kommer ikke på tale sier øverste sjef (fruen). Kunne derfor tenkt meg en slags kjøleløsning med 1-2 80mm vifter i bakkant som jeg da kutter ut hull. Disse ville jeg da koble til usbkontakten. Finnes det noe slikt? Tenker ikke på de fjolleviftene som f.eks gadgets.no selger, men noe ordentlig.. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 hvist du kjøper et par 80mm vifter og klipper av ledningene ved svart og rød kablene og tar en usb kabel som du ikke bruker og klipper den i to og drar ut de røde og svart kablene og kobler de røde kablene og de svarte kablene sammen så vill jeg tro du har et ganske fint oppsett en kompis lader mobilen sånn siden han ikke har lader til den så har han heller en usb kabel loddet på batteriet og lader det via pc'n Lenke til kommentar
Tjodleik Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) hvist du kjøper et par 80mm vifter og klipper av ledningene ved svart og rød kablene og tar en usb kabel som du ikke bruker og klipper den i to og drar ut de røde og svart kablene og kobler de røde kablene og de svarte kablene sammen så vill jeg tro du har et ganske fint oppsett 8634437[/snapback] Nope. USB kjører på 5V. De fleste standard viftene til pc trenger 12V Da vil jeg heller anbefale å ha en egen 12V-trafo til viftene, så kan du heller bruker 5V-en fra USBen til å skru viftene av og på med. Altså bruke en transistor eller relé. Dermed slipper du at viftene går hele tiden. Endret 17. mai 2007 av Tjodleik Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Da slipper han jo at viftene bråker Lenke til kommentar
KKake Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Istedenfor å "ødelegge" 360'en så kan du jo kjøpe en sånn "blokk" med vifter som du fester bakpå, har sett at de selger slikt flere plasser. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Istedenfor å "ødelegge" 360'en så kan du jo kjøpe en sånn "blokk" med vifter som du fester bakpå, har sett at de selger slikt flere plasser. 8634887[/snapback] Fint om du fant en link til han da Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) denne da? edit: Strap-on ( ) her Endret 17. mai 2007 av Alte-to Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Du kan jo kjøpe noen kraftige 12v vifter å kjøre den på 5v fra usb. Ellers så finnes det også 5v vifter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hva med å rett og slett kjøpe en vanlig bordvifte og sette inn? Har du hull på baksiden av skjenken kommer det jo masse luft inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå