notalive Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Hei. Jeg er nå på utkikk etter sommerjobb, og har en liten interesse for å kjøre gravemaskin. Jeg er 18 år, og har ikke sertifikat for å kjøre gravemaskin. En som gikk i klassen min i fjor, grunnkurs mekaniske, tok et 10(?)-timers kurs for å kunne få lov til å kjøre dumper eller gravemaskin eller no slikt. Har noen peiling på dette? Vil jeg kunne få jobb som gravemaskinfører gjennom sommmeren? Jeg er forresten ikke sikker på om vennen min fikk jobb eventuelt hva han kjørte. Endret 30. mars 2007 av notalive Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Du kan jo begynne å jobbe på det stedet, som noe annet, så tar du lappen gjennom dem. Jeg kan hvertfall få sponsa truckførerbevis gjennom jobben min (maxbo) Ellers koster det sikkert et par tusen Endret 30. mars 2007 av RCP-88 Lenke til kommentar
notalive Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg har ikke tenkt å jobbe som annleggsmaskinfører senere i livet, men bare som sommerjobb, problemet er at jeg vet ikke om det er mulig. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Du må ha ett kurs som gir deg ett kompetansebevis, du må ha ca 30t på hver maskintype før du får dette beviset etter og ha fullført teorikurset. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Takker for svar. Hva slags teorikurs er det du mener? Jeg er helt blank på området. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Disse kursene holdes rundt om i landet, ofte kallt 40-timerskurs for anleggsmaskinførere . Man må ha dette kurset for og ha lov til og kjøre. Her er det ett eksempel på ett slikt kurs: http://www.wee.no/annleggsmaskin.cfm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå