Wrasko Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hei.. En pc jeg bygget for tanta mi har fått noen problemer.. Det er denne pakka http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311866 Det som skjer nå er at dataen starter tilsvarende normalt opp, men får ikke no bilde på skjermen.. Noen som har gode tips på hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Adlern Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Prøv og reset Cmod biosen, kan hjelpe ved svart skjerm. Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 cmod bios? Som i vanlig bios? Tok ut batteriet i noen minutter i stad (uten kontakt i seff), men hjalp ikke.. Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Har prøvd på 2 forskjellige pc-skjermer. Prøvd 1 annet skjermkort, prøvd annen ram, prøvd annen psu, og koblet fra hd/dvd... Rådvill Lenke til kommentar
fromle Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 kan rett og slett være defekt hk. har du et annet hk kan du prøve og sette det sammen. da ser du jo om det er hovedkortet som svikter. lykke til! Lenke til kommentar
Rewws Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) sjekket skjermkabelen? evt av på knapp på skjermen? Sjekket at skjermkortet sitter godt nok ned i sporet? Sjekket strøm tilførsel? ikke noe kortsluttninger med studs eller skruer etc under hovedkortet? Endret 27. mars 2007 av Rewws Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Skjermkabelen er bra, virker på denne pc'en og så.. Av på knapp er sjekket. Prøvd både med agp som jeg vet at virker (og ja, skikkelig skyvet ned i sporet) og med det interne på hk.. Ja, har strøm, og har prøvd med 3 forskjellige psu'er nå. Ingen skruer etc som kortslutter. Plutselig ville bare ikke skjermen slå seg på (er hos tanta mi den har vært, og der er den kun brukt til vg og nettbank...) Har desverre ingen ekstra hk med den socketen liggende her.. Men resten av delene kan jeg vel sjekke i denne pc'en senere i natt... Men takker for forslag etc Lenke til kommentar
Rewws Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Sitter på jobb..men kanskje jeg kommer på flere forslag... Lykke til! Lenke til kommentar
SL4iNTR4X Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Husket på denne kabelen her? Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Ja. Pc'en har som jeg skrev lenger opp her blitt brukt i en god stund før den fikk problemer.. Og husket den når jeg testet med annen psu og... Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Ingen flere tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå