-Jungeldyret Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Heisann alle sammen. Når jeg går inn på "Mine nettverkssteder" og velger meg selv, eller gjør det via søsteren min sin pc står det at jeg deler noe som heter "REM". Dette er faktisk en ekstakt kopi av C-disken (eller heter det partisjon?) min, bare da med et annet navn. Jeg hadde masse virus-dritt på pcen for litt over et år siden, var en kar som innstalerte noe nytt antivirusprogram, og fjerna dritten da. Er ikke helt sikker, men kan hende det var da det kom. Uansett, det jeg lurer på er om dette kan være farlig? Kan folk fucke opp pcen min hvis jeg er på lan eller noe? Hvordan kan jeg eventuelt gjøre så det ikke blir delt lenger..? Takk for seriøse svar. Edit: Jeg har Windows 2000. Endret 26. mars 2007 av xerminx Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Velg kjør, skriv inn cmd og trykk enter ( åpner DOS-vindu ) skriv inn kommandoen "net share" ( uten tødlene="" ) trykk enter og les liste med delte mapper. Se om du finner ett share som peker mot din stasjon C: A. Endret 26. mars 2007 av Arnulf Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Arnulf: Dette kom opp: Navn Ressurs Kommentar -------------------------------------------------------------------- print$ C:\WINNT\system32\spool\drivers Skriverdrivere I$ C\ Delt standardressurs C$ C:\ Delt standardressurs H$ H:\ Delt standardressurs IPC$ Ekstern IPC ADMIN$ C:\WINNT Ekstern administrasjon Download I:\Download Fraps H:\Spill-Warez\Fraps Kamera H:\BILDER\Kamera Musikk I:\Musikk REM C:\ <- Det er denne som vises for andre/meg selv Endret 26. mars 2007 av xerminx Lenke til kommentar
kasey Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Høyre klikk på mappen/disken du deler, Deiling og sikkerhet, og der finner du "Gjør denne mappen privat", eller "Ikke la andre endre innhold i mappen" elr noe sånt.. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Men greia er at det ikke er noen mappa som heter "REM", den viser til hele disk C: Lenke til kommentar
kasey Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Høyre klikk på mappen/disken du deler, Deiling og sikkerhet, og der finner du "Gjør denne mappen privat", eller "Ikke la andre endre innhold i mappen" elr noe sånt.. 8243617[/snapback] Oi er ikke sikker på om det vil fungere i Win2k Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hva med å skrive Net share REM /delete ? Lenke til kommentar
kasey Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Men greia er at det ikke er noen mappa som heter "REM", den viser til hele disk C: 8243626[/snapback] Min datamaskin -> Høyreklikk på HDen, Deiling og sikkerhet, Ikke del osv. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Når jeg går inn på "Min datamaskin" er det et "delingsmerke" på C:, jeg kan høyreklikke og velge "Ikke del denne mappen". Det kan ikke skade noe å gjøre det vel? Jeg mener, det er jo ikke jeg selv som har satt på at den skal bli delt. Og jeg vet heller ikke hvorfor den heter "REM"... Lenke til kommentar
toreae Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Windows 2000 deler "alt" som standard. Let på internett på Admin Share og w2k/w2000 eller lignende. Jeg husker ikke om dette er den gode løsning, men kan prøves: i registeret, HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters Note If these values do not exist, you need to create them because the default behavior is to automatically create the administrative shares. If the AutoShareServer and AutoShareWks DWORD values in the LanmanServer\Parameters sub-key are configured with a value data of 1, change that value to 0. HKEY_LOCAL_MACHINE \SYSTEM \CurrentControlSet \Services Cdrom subkey and set the AutoRun value to 0 En enkel løsning er å lage en batfil som startes gjennom startmenyen - programs - startup : @ECHO OFF NET SHARE C$ /D NET SHARE WINNT$ /D NET SHARE ADMIN$ /D lag en linje ekstra for hver partisjon som deles, (C$, D$ osv) Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Takk toreae, men det hørtes litt innviklet ut for meg. Selv om Windows 2000 deler "alt" som standard, er det bare C-partisjonen som vises, og da trenger jeg vel egentlig bare å fjerne deling på den eller? Edit: Legger meg nå, blir ikke mer liv fra meg her før i morgen. Endret 26. mars 2007 av xerminx Lenke til kommentar
toreae Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Last ned denne filen: adminnoshare.txt Bytt navn til adminnoshare.reg Dobbelklikk på filen, og svar ja. Alt på eget ansvar, sevlfølgelig. Edit rota litt med filen. Endret 27. mars 2007 av toreae Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Skal se på det toreae, men ingen som har svart på spm. om folk jeg er på lan med kan gjøre noen ugjerninger mot pcen min når jeg deler hele C:. Så, kan de det? Lenke til kommentar
kasey Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Skal se på det toreae, men ingen som har svart på spm. om folk jeg er på lan med kan gjøre noen ugjerninger mot pcen min når jeg deler hele C:. Så, kan de det? 8252146[/snapback] Nei... Som sagt det er du som velger om de skal endre HDen din elr ikke... selv om du deler HDen, så er det ikke sikkert at de har tilatelse for å endre, DU SOM VELGER.. trur ikke at noen kommer til å ødelege noe på HDen din. Bare hvis mann er en hacker, bare da Altså jeg vet ikke hvordan du sjekker om andre på nettverket kan endre filene på HDen din i Win2000, men Men høyre klikk på HDen Deiling og Sikkerhet -> "Gjør denne mappen privat" - men det er i WinXP da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå