xtin Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Hei Dette er et spørsmål som gjerne er veldig bra eller så viser det at jeg er totalt noob Det jeg lurer på er: i stedet for at en link ser slik ut <a href = "www.vg.no"> VG </a> så ønsker jeg at det skulle ha vært noe slik som <a href = "EN SQL SPØRRING"> VG </a> Dette for at når noen trykker på linken så skal det utføres en sql spørring. Finnes det noe enkel kode for dette eller må jeg bruke mer avansert kode for det? Lurer og på om det er mulig å få resultater av en sql spørring til å være en ny link. Dette er nok som sagt veldig noob spørsmål....lurer egentlig bare på om det er mulig....... Hvis det er vanskelig å skjønne må jeg nok skrive meg bedre om Kristin Endret 26. mars 2007 av xtin Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Med fare for at jeg misforstår deg helt så ja, det går ann, men det er ikke direkte en sql-spørring i lenken din. Lenken din ser slik ut (feks) <a href="minside.php?artikkel=1&handling=slett">Slett min artikkel</a> og på bakgrunn av innhold i url'en velges riktig sql-statement for kjøring. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 side.php <?php $side = $_GET['side']; if ($side == "side_en") { $sql = mysql_query("Spørring"); } else { $sql = mysql_query("noe"); echo '<a href="?side=side_en">Side en med en annen SQL spørring</a>'; } ?> Lenke til kommentar
xtin Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Takk for svar. så det betyr at jeg må lage en ny side der spørringen bli gjort og så legge den inn som link? Er veldig noob i dette... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Du må ha et if else-statement. Hvis det skjer (at variabelen $_GET['side'] er satt til "side_en") så vil den delen av koden bli utført. Hvis ikke (else) så vil den andre delen av koden bli utført. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå