Amento Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Lurer på om det blir noe bra til PC med dette oppsettet og lurer på om noen kan si sin mening: Kabinett: Lian Li V1000 Hovedkort: MSI K9N Diamond CPU: AMD Athlon 64 X2 5200+ Skjermkort: POV GeForce 8800 GTS RAM: OZC DDR2 2048 MB PSU: MIST 600W ATX 2.2 - Usikker på om jeg velger XP Professional eller Vista home Premium enda, grunnen rykter om en hel del problemer med Vista og kompatibilitet med en del programmer - Vet ikke hvordan viftene i Lian Li kabinettet er, er de stille og bra? Vil tro det siden det er Lian Li - Og hvordan blir disse delene sammen? Blir det noen veldig tydelige "flaskehals-deler" her? - Hvor god PSU vil dette skujermkortet kreve? Vil eventuelt en MIST 500W holde? - Og hvordan er Stock kjøleren til CPU'en? Endret 26. mars 2007 av Zathardor Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Ser ut som et bra oppsett. For å svare på spørsmålene: -Selv ville jeg gått for Vista, men det kommer an på hva slags programmer du tenker på. Sjekk kompabiliteten først du. Hvis det er helt nødvendig kan du kjøre multi-boot. -De er så vidt jeg vet stille ja. -Tror ikke det blir noen flaskehalser. Du kulle prøve en hakke kraftigere CPU (core 2), men det har nok ikke så mye for seg egentlig. -Hm, jeg er faktisk ikke riktig sikker. MIST 500W er mye stillere enn 600W-varianten og MIST er kvalitet uansett, jeg ville nok egentlig prøvd med 500W'ern selv. -Stock-kjølere er for det meste elendige. Kjøler halvgreit, bråker en del. Du har masse alternativer når det gjelder tredjepartskjølere. Selv ville jeg gått for AMD-varianten av Zalman CNPS9700, helst den med PWM (4-pinners kontakt). Lenke til kommentar
Amento Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Var det denne du mente? Zalman AM2 Vifte Så det er 4-Pins utgang på dette Hovedkortet altså? Får prøve å gå for 500W da, sparer en del penger på det også... Det vil vel komme ut update's av både Vista og de forskjellige programmene, så det ordner seg vel med tiden... Får vi håpe... Takker for svar Lenke til kommentar
Amento Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Litt nytt oppsett. Skulle hatt svar på en ting: Holder en 500W PSU til dette? SKulle hatt svar raskt... Skjermkort RAM HK CPU Skal kjøpe hvert øyeblikk så MÅ ha svar raskt! Endret 17. april 2007 av Zathardor Lenke til kommentar
Amento Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Jaja, siden jeg ikke fikk noe svar så ble det 600W. Bedre å være på den sikre siden... Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 500Watteren hadde holdt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå