askel1 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hei, Jeg prøver å dele filer gjennom et nettverk, men får alltid samme problemet. Problemet er: http://www.kaken.no/feilmelding.gif Jeg har prøvd følgende: - Samme arbeidsgruppe - Lage gjestebruker - Åpne alle rettigheter for deling - Aktivere alt som kan aktiveres av fildeling. (Både PC-en jeg prøver å nå og bruker har samme problemet, og begge er instillt likt) Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 firewall som blokker tilgangen? Lenke til kommentar
askel1 Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Nei, firewall er av på begge sider. Router-firewall er også av...forstår ikke hva som er feil. Hva mener du med "IP da?" Volvokongen? Jeg har prøvd å koble opp mot IP istedet om det er det du mener. Jeg må ha oversett noe... Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Tenkte på om du hadde satt opp f.eks 192.168.0.1 etc Lenke til kommentar
askel1 Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Nei, gjorde ikke det. Har fortsatt samme problemet... Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) 1. prøv å pinge hverandre. Får man ikke til å pinge så kan det tyde på firewall (control panel -> windows firewall, eller noen andre fw som sperrer). 2. control panel -> network connections høyreklikk på den "local area connection" som står til ditt nettverkskort, velg properties. I listen som kommer opp, sjekk at "file and printer sharing" ligger der, hvis ikke så legg til. 3. Høyreklikk på folderen du vil dele ut, velg "sharing and security" - velg at den skal shares og gi den et navn. Gå inn på "permissions" der, og sjekk at "everyone" er lagt til og med minimum "read" rettigheter. 4. Sjekk at begge maskinene er i samme workgroup og har forskjellig computer name. 5. start -> run skriv: \\192.168.1.1 eller det som er ip til maskinen som du skal ha tak i. Får du sett maskinen? 6. maskinene kan ikke ha samme ip adresse. De bør være en 192.168.x.x eller 10.0.x.x adresse. De må ha samme subnet som 255.255.255.0 Er maskinene satt til å motta automatisk ip fra en ruter, så er det ikke vits å sette noe, da skal ruteren fikse dette. start -> run og skriv: ipconfig /all skal vise hva ip og sånn maskinene har. ... da stopper hue mitt foreløpig ... Endret 27. mars 2007 av DarkSlayer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå