Gå til innhold

Kjøling til XP 2100+


Dumbo

Anbefalte innlegg

Vil gjerna ha anbefalinger til vifte til XP2100+. Er på jakt etter en rimelig stille vifte men som kjøler effektivt. Har sett litt på Silent Twin, men er litt redd for at den ikke kjøler godt nok.

 

Vil også gjerne vite om den har problemer med å bli festet på noen hovedkort, jeg skal ha meg et Abit KD7 så det er en fordelen at den passer.

 

Håper på noen gode tips.

 

EDIT: Skriveleifer

_________________

hmm ?

 

[ Denne Melding var redigert av: Dumbo på 2002-12-14 12:47 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke alle ute etter det da? :smile:

 

Du kan jo kjøpe en Swiftech eller alpha kjøleribbe, en 80 -> 120mm adapter og sette på en stille Papst eller en Enermax vifte (Som kan justeres). (120mm vifter flytter jo masse luft uten å bråke så mye som mindre vifter. Støyen er i tillegg "roligere" også)

 

Bytta ut min Delta 80mm "jetfly vifte" med en Enermax 120mm. Får ca. samme temperatur, men PC'n ble über-stille :smile:

 

80 -> 120mm adapter fåes hos bl.a. http://www.3dfxcool.no

Lenke til kommentar

Quote:


Dumbo skrev (2002-12-14 12:14):

Vil gjerna ha anbefalinger til vifte til XP2100+. Er på jakt etter en rimelig stille vifte men som kjøler effektivt. Har sett litt på Silent Twin, men er litt redd for at den ikke kjøler godt nok.


Vil også gjerne vite om den har problemer med å bli festet på noen hovedkort, jeg skal ha meg et Abit KD7 så det er en fordelen at den passer.


Håper på noen gode tips.


EDIT: Skriveleifer

_________________

hmm ?


[ Denne Melding var redigert av: Dumbo på 2002-12-14 12:47 ]


SintBrus kjører sin XP2100+ helt fint på en Silent Twin.

Skal vist ikke være noe spessielle store problem.

 

Du kan spørre han på #hw.no@Undernet

Lenke til kommentar

Silent Twin er supereffektiv! Den kjøler glatt alle XP prosessorer som ikke skal overklokkes. Den eneste som kanskje ligger i grenseland er Tbird1400 og kanskje største XP med palomino kjerne. (tror st tar den også)

 

Men gjør som han karen foreslo. Gå for swiftech eller alpha. Jeg for min del har alpha pal 8045 i kombinasjon med papst 8412ngh og potensiometer. Det bråker ikke så mye. Bråker mer enn silent twin, men alikevel er den stille. Jeg har XP1800@1725mhz (palomino)

 

120mm enermaxx og funnel er sikkert et godt alternativ det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...