Gå til innhold

hvor blir ram'en av ?

toazty

Anbefalte innlegg

ingen som veit kossen eg kan brukt litt meir av dei 4gb med ram eg har... får jo bare brukt 2047mb, dårlig investering å kjøpe seg 2 gb ram extra når jeg ikke får dem til å fungere

8251578[/snapback]

Hvis du leser tråden og faktisk gjør det vi sier, så kan det tenkes at du finner en løsning på dine spørsmål. Stikkordet er boot.ini og PAE. Google it ;)'

Tror tilogmed det ligger en ferdig link lengre opp her. Og om du ikke skjønner noe av den linken, så foreslår jeg at du lar være å prøve. Sorry mac, men litt kreves det av deg for å få dette til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har ikke oppdatert bios , driver å leser om det nå, har aldri oppdatert bios.. hørres stress ut... :(

8252384[/snapback]

Det er sånn ca veldig stress. Last ned et program fra ASUS sine nettsider. ASUS update (siste versjon). Last deretter ned siste BIOS fila (står øverst). Kjør deretter programmet og velg "update from file".

Dritstress

Lenke til kommentar

Noke seie meg at du er en person som burde ha kjøpt en ferdig konfigurert pc fra f.eks hp vist du ikkje kan dra fram manualen din for å lese litt i den ;) Vist du har kasta den så vent til download sida er oppe igjen pleier og ligge ute i pdf format.

http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/mb/socket...5b-plus_srs.pdf

les kapittel 4.1 feks :)

asus update er vell fint for deg og bruke ;)

RTFM!

edit: Var forresten en veldig grundig, god og lettforståeleg manual på 172 sider, så det du ikkje får svar på der tviler eg på at du får svar på andre plasser.. :)

Endret av Reff
Lenke til kommentar

cd'en fungere ikkje i Vista, så eg prøvde å lasta ned, lasta ned den utillity software, men når eg åpna deg så va det bare den plug and play installasjonen av chipset,

finne rett å slett ikkje ut noen ting her eg nå... noen som har peiling på om det utillity programmet ligge ute på nett, ( ja har leita litt ) og passer til Vista 32bit

manualen har eg ja... men der står det at eg må ha den cd'en for å oppdatera..

eg e ikkje noe pc expert nei, tror eg e det :p

Endret av toazty
Lenke til kommentar

PAE switchen gör inte att din maskin får mer minne att röra sig med direkt. Ett program är fortfarande begränsat till att använda max 2GB fysiskt minne i 32 bit. Alltså, i grund får du aldrig bättre prestanda med switchen om det inte är multitasking du enbart är ute efter vilket jag inte tror OP av tråden är ute efter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...